Béixec-Estana-Coll Moster-Mirador del Pla de l´Aguila

Photo ofBéixec-Estana-Coll Moster-Mirador del Pla de l´Aguila Photo ofBéixec-Estana-Coll Moster-Mirador del Pla de l´Aguila Photo ofBéixec-Estana-Coll Moster-Mirador del Pla de l´Aguila

September 22, 2018
September 2018

near Víllec, Catalunya (España)

Ruta circular a peu per la comarca de la Cerdanya.

Sortida i arribada de la ruta des del petit poble de Béixec.

Accés al punt de sortida, a la sortida de Martinet agafem la carretera a l´esquerra que puja direcció a Montellà, poc després agafem a la dreta carretera direcció a Estana, passats uns quatre kilòmetres agafem, també a la dreta, direcció Béixec on arribem desprès d´uns tres kilòmetres.

Deixem el cotxe a l´entrada del poble a un petit aparcament i baixem per la pista asfaltada on abans hem pujat, pocs metres després, la deixem per agafar a la dreta una pista forestal seguint direcció Sud, arribats a una font a la dreta de la pista, enfilem per sobre la font per un bonic camí que ens puja tot creuant camps de conreu fins al poble d´Estana. Passada l’església del poble agafem a la dreta un camí, seguint ara direcció Nord, arribem a una pista forestal que ens puja al coll Moster, trobem una cruïlla on agafem a la dreta, pujant també per pista, fins dalt el Pla de l’Àguila, donem una volta de 360 graus al pla tot visitant els quatre bonics miradors, quan arribem al collet del Pla de l’Àguila, agafem a la nostra dreta un corriol aperdurat i sense senyals que baixa en mig de pins i boixos, cal buscar el millor pas fins arribar a un camí que planeja, el seguim a la nostra dreta fins a una vella pista forestal, la seguim de baixada una estona fins arribar a Can Bima, finalment, agafem una pista més bona a la nostra dreta fins arribar de nou al poble de Béixec on acabem la ruta.

Ruta fàcil que passa per pistes forestals i camins marcats, a excepció del tram que baixa del collet del Pla de l’Àguila fins a trobar la pista forestal vella que porta a Can Bima.

El temps marcat en el track de 5 hores es amb parades per dinar i fer fotos. El temps total sense parades es d´unes tres hores.