Bazalt 12km

September 24, 2017
January 2010

near Eresztvény, Nógrád (Magyarország)

Számunkra nagyon érdekes, jól ismert, de soha meg nem unható helyen rendezték meg első alkalommal a Bazalt teljesítménytúra​ eseményt.
Mi most a sétálgatós, nézelődős 12 km távot választottuk.
A Novohrad-Nógrád Geopark Eresztvényi Látogatóközpont​ szolgált bázisként.
Az útvonalak innen indultak. A miénk rögtön befordult az erdőbe a tanösvényre.
A valóban ösvényként tekergő jelzett csapáson jutottunk el az Eresztvényi Nagy-bányába. Ide még soha nem tévedtünk be, de nagyon megérte. Bámészkodás, fotózás után kimásztunk a meredek bányafalon kialakított sziklás ösvényen, tovább egy ritkán járt úton. A Margit-bánya után jól megbámultuk a Középbánya-tó vízén tükröződő sziklafalait. Meredek lépcsőn át irány a Medves-fennsík​. Néhány kilométer sétálgatás, tehéncsorda és réti virágok, felhőbe burkolt hegyvidék látványa egészen a Réti keresztig .
Megkaptuk az igazolást és a ropit. Indulás tovább. Most jött el az ideje, hogy letérjünk az útvonalról (szokásunkhoz híven), hiszen időnk van bőven. Irány a Zagyva-forrás, ami valamiért kimaradt a túra tervből. A forrásvíz magunkba töltése után már a Salgó-vár volt a célunk. Innen már esőkabátban kellett folytatni utunkat (több eső esett mint amennyit izzadtam).
Felérve a várba kicsit fázós volt az idő, a széllel hordott eső nem volt kellemes.A pontőrök rendesen szenvedtek a viharos széltől, hisz ők egész nap itt álltak egy helyben.
Vízzel segítettük az egyik 35km-en indult sporttárunkon, aki nagyon hálás volt,mert a 30km után következő brutális emelkedő a Boszorkány-kő aljából
Salgó várig vezető szakasz kivette erejét rendesen.

Ismét felszereltem a térd protektort mert a lefele meredeken vezető úton kellett ,hogy ne kóvályogjon a kotyogós gömbcsuklóm. Megint nem a kijelölt úton folytattuk az utat, a vad járta erdőrészen mentünk hátha sikerül találkozni a kondával. Most nem voltak arra sem a vaddisznók sem az őzek hiába nagy a forgalom. Egyszer csak a sötét fenyves aljában megtaláltuk "apraja falvát" de a törpöket nem leltük.
Még egy kis séta a csodaszép bükkök között a célig.
Nagyon szép túra volt ajánljuk mindenkinek aki ide látogat, járja be ezt az útvonalat.