Bayraklıdede - Su kemerleri - Yeniköy - Kuşadası yürüyüşü |Dağa Kaçtım|

Photo ofBayraklıdede - Su kemerleri - Yeniköy - Kuşadası yürüyüşü |Dağa Kaçtım| Photo ofBayraklıdede - Su kemerleri - Yeniköy - Kuşadası yürüyüşü |Dağa Kaçtım| Photo ofBayraklıdede - Su kemerleri - Yeniköy - Kuşadası yürüyüşü |Dağa Kaçtım|

April 20, 2015
April 2015

near Akyar Konutları, Aydın (Türkiye Cumhuriyeti)

Yola devam ettik. Biraz ilerde Bahçecik Sebili’ne ulaştık. Çeşmenin başında karşılaştığımız köylüden biraz bilgi aldık. Önümüzde daralan boğaz, köylünün anlattığına göre bir baraj gövdesi tarafından kapatılmıştı. Zaten Değirmendere suyolunun Bahçecik Boğazı’ndaki son kemeri de bu baraj inşaatından biraz önce; tam yolun geçiş noktası üzerinde yer alıyordu. Köylünün anlattığına göre; Kuşadası’ndaki otellerin çoğu yazın bu vadiden borular ve tankerlerle su çekerlermiş ve bu çeşmenin suyu bölgede meşhurmuş. Kısa sohbet sonrası köylüyle vedalaşarak yola devam ettik. Biraz ilerleyince; dağa doğru giren vadinin üzerinde bir başka kemer ile karşılaştık. Efes Kenti’nin Tarihi Suyolları isimli makalede Didar Kemeri olarak adlandırılan bu kemer de tek açıklıklı ve daha iyi durumdaydı. Yerel malzemeden kısmen moloz taş, kısmen de kesme taş kullanılarak örülmüş kemer duvarları, sapasağlam ayaktaydı. Suyolunun kemere doğru kavisle dönen kenar duvarlarını izleyerek, kemerin üstünden vadinin diğer yakasına geçtik. Suyolu, bu yakada dağın eteklerini yalayarak güneye doğru devam ediyordu. Biz yeniden Bahçecik Boğazı’nın tabanına doğru inerek yolumuza devam ettik....

Devamı ve daha fazlası için: http://dagakactim.blogspot.com/2015/04/efesin-su-yollari-degirmendere.html