Bayırkozağacı - Susuz platosu - Süleymanlar

Photo ofBayırkozağacı - Susuz platosu - Süleymanlar Photo ofBayırkozağacı - Susuz platosu - Süleymanlar Photo ofBayırkozağacı - Susuz platosu - Süleymanlar

January 27, 2018
January 2018

near Bayırkozaağacı, Antalya (Türkiye)

Bayırkozağacından Süleymanlar Mahallesine ulaşmayı, bu esnada da uyduda belirgin patika hatlarını keşfetmeyi amaçlayan yürürüş, ısınma amaçlı olarak köy girişinde yer alan sırttan başladı ve cami önündeKİ dar bir yoldan sağa dönüp evler arasından geçerek patika hattına girdi, rahat bir inişle önce dere yatağına, buradan da rahat bir yükselişle Gedevet, Dere ve Türbelinas, Urumtaş, Süleymanlar gibi pek çok mahallenin görülebildiği bir sırt noktasına ulaştı. Buradan Susuz Platosuna uzanan güzel bir patikayla Kuzeydoğu yönüne ilerleyen hat, kar örtüsü nedeniyle kaybolan hedef patikası yerine aşağıya kayınca, düzeltme amaçlı olarak dik bir tırmanışla yeniden hatta giriş yaparak tüm vadinin seçilebildiği Susuz sırtlarına ulaştı. Yoğun ve derin kar örtüsünün yürüyüşü zorlaştırması nedeniyle Güneye dönerek dik bir inişle önce orman yoluna, buradan da mahalle sırtlarında yer alan tarlaların arasından ilerleyen iptidai bir patikayla köy camisine ulaşarak son buldu. Hat ile ilgili öneri ve uyarılar ;
1) Patika girişi kaçırılınca işaretli ilk çeşmeden yukarı çıkıldı ancak takipçilerin bu hataya düşmemek adına 9,8. km de yer alan sırt hattından ilerlemelerini tavsiye ediyorum.
2) 12,6. Km'de yer alan çardaktan dik olarak aşağı inmek mümkün. arazi dik gibi görünse de iniş gayet rahat.
3) 15,6. Km civarında yer alan basit patika bozulmuş olsa da sizi aşağıda yer alan zeytin bahçesine indirecektir.
4) Parkur sonunda yer alan patika bitiş noktasından sonra hattı takibi bırakın. Zaman ve mekan algısından yoksun işgüzar köylü yüzünden gereksiz bir iniş yapıldı ve ünlü kemer köprü köyün yerlisi tarafından bulunamadı. Siz siz olun sadece kendi kayıtlarınıza güvenin.

Kış olması nedeniyle bir çok noktada doğal kaynaklar olsa da bunların mevsimlik olduğundan hareketle en az 2-3 lt su temin edilmelidir. Susuz platosunun sert zemini ve dik inişler nedeniyle mutlaka bot tavsiye ediyorum.

Bu çeşmeden yukarı doğru tırmanıldı ancak yazıda da bahsettiğim gibi tavsiye edilen hatta bu çeşme mevcut değil.

Kaynak

• Photo of Hüseyin Türkeli
    Hüseyin Türkeli Jan 6, 2019

Beraber yürüdüğümüz, güzel bir patikayı takip eden köyler arası patika.

• Ramero Feb 17, 2020

Zorlu ama görülmesi gereken çokgüzel bir parkur.