Bayırkozağacı - Susuz - Bayırkozağacı

Photo ofBayırkozağacı - Susuz - Bayırkozağacı Photo ofBayırkozağacı - Susuz - Bayırkozağacı Photo ofBayırkozağacı - Susuz - Bayırkozağacı

February 16, 2020
February 2020

near Bayırkozaağacı, Antalya (Türkiye)

Yılda birkaç kez etrafında dolandığımız, gitmesi yakın, yürümesi keyifli, nüfusu giderek azalan köylerde hala yeni patikalar bulabildiğimiz Güzelbağ- Suzuz platosunda yer alan ve iki Bayır Mahallesinden Bayırkozağacı olanın etrafında tam bir tur yürümeyi amaçlayan etkinlik saat 08:00 civarında Merkez Camii ardında yer alan evlere doğru yükselen bir patikayı takip ederek başladı. Kuzeyde yer alan Platoya doğru çok güzel bir patikadan rahat bir eğimde yükselen etkinlik, 3,2 km'de yönünü doğuya çevirdi ve 6. km'de yer alan patika girişine kadar araziye bağlı olarak ilerleyip 7,2. km'de orman için açılan yola kavuştu. 9,8. km'de yer alan kavşağa kadar süren bu düz yürüyüş, bölgede kalmış en güzel patikalardan birine giriş yaparak 5,4 km boyunca ilerledi, 15,4. km'de kavuştuğu orman yolundan sonra yeniden harika bir patikaya girdi, az sulu bir dere aştı ve nefis bir eski zaman patikasından yükselerek 19,06 km sonunda, akşamın son aydınlığında, başladığı yerde sona erdi.
Uyarılar:
1) Başlangıç, cami yanından yükselen beton merdiven üzerinden. Merdiven altından geçmeyin.
2) 0,7. km'de ileri değil, yukarı sağa giden hattı takip edin.
3) 1,4. km'de yer alan saçma çizgiyi görmezden gelin. Bu noktada telefonun bir şekilde kapandı ve açılınca bu çizgi oluştu. Tamamen göz ardı edilmeli.
4) Sırt hattında belirgin bir patika yok. Eski ekenekler üzerinden hedefe doğru, keyfe keder ilerledik. Yürüyüşün bu kısmında patika yok.
5) 4,8. km'de karşınıza çıkacak küçük patika sizi yeniden köye indirir. Daha önce bu hattı çıkış patikası olarak kullanmıştık.
6) 5,4. km'de biraz daha yukarıdan yapılacak giriş, sizi daha rahat bir hattan parkura sokacaktır. Biz bir şekilde orman içine girmek zorunda kaldık ancak yine de buradan geçiş yapmak mümkün.
7) Patika girişi yazan noktadan sonraki sırtta kuvars damarları görülünce sağa değil sola yani doğuya ilerlenmeli.
8) Bu noktadan sonra ulaşılan patika girişi oldukça basit ve gözden kaçması olası. Bahar olması nedeniyle çamurlu ayak izlerini takip etmek mümkün. Uydu haritalarında daha büyük gözükse de , oldukça basit garip bir patika.
9) Etrafı naylonlarla kaplanmış ceviz ağaçlarının bulunduğu kavşağın güneyinde büyük bir yangın havuzu var. Patika bu havuzun hemen üstünden geçiyor. Naylonlar sincapların ağaçlara tırmanıp cevizleri aşırmalarını engelemek adına efektif bir yöntem.
10) 15,4. km'de karşınıza çıkan yolun hemen altında patika girişi belirgin. Bu orman yolu Süleymanlar Köyüne gidiyor.
11) Patika 16.7. km'de dere yatağına geliyor. Buradan karşıya geçen hat, gördüğünüz en güzel patikalardan biri üzerinden köye kadar ilerleyecek.

Notlar:
1) Yörenin adının "Susuz" olduğunu göz önünde bulundurursak, 2 lt. civarında bir su tedarik edilmeli. Akan sadece bir çeşmeye rastladık Bir adet de doğal kaynak mevcut. Yaz aylarında muhtemelen kurumuş olacaklardır.
2) Parkurun çoğu patika ve uygun bir ayakkabı yeterli olacaktır ancak bu tür inişli - çıkışlı uzun hatların sonuna doğru yorgunluk nedeniyle bilek burkulmalarına sık rastlanır. Bir bot alın.
3) Patika hala kullanıldığı için oldukça temiz ve yürümesi rahat.

Ulaşım:
Gidiş ve dönüş aynı hat üzerinden, şahsi araçlarımızla, şu güzergahtan sağlanmıştır;
Güzergah : Alanya - Konaklı - Emişbeleni - Soğukpınar - Burçaklar -Güzelbağ - Güzelbağ Mezarlığı -Bayırkozağacı
Zemin : Tamamı asfalt

Ben

PictographMonument Altitude 2,969 ft

Evler

Camii arkasında yer alan tarihi evler. Meraklı yaşlıları selamlayın, ölmezsiniz.

Patika giriş

Yol eve gidiyor gibi dursa da patika girişi buradan.

Bu noktadan ileri değil yukarı tırmanın.

Bu noktadan sola değil, sağa yukarı tırmanın.

Buradan sola değil yukarı devam edin.

Buradan yukarı devam edin.

yazdık :)

Nirengi noktası olarak işaretlendi. Sağda harman yeri var. Türkü şöyle der "Harman Yeri Yaş Yeri... Oy Sanem Yavaş Yeri Hoş Yeri..." Muzaffer Akgün yorumu için bkz. https://www.youtube.com/watch?v=Tc0heQeXFds

Bu hat sizi köye kadar olukça güzel bir patikadan indirecektir.

Patika giriş

Giriş, bu düzlüğün Güneydoğu köşesinden yukarı doğru ilerler.

Kısmen tahrip olmuş iptidai bir geçiş.

Artık orman yolundayız ve yukarı doğru ilerleyeceğiz.

Yamaçtan akan mevsimsel bir su kaynağı.

Kavşak

Bu noktadan karşıya yapılacak dik bir çıkış sizi yangın havuzuna, dolayısı ile patikaya ulaştıracaktır. Yangın havuzuna doğuya doğru ilerleyerek de çıkmak mümkün.

PictographLake Altitude 3,451 ft

Yangın arazöz ya da helikopterleri için su alma noktası. Maalesef sularını kaynaklardan temin ediyorlar ve çeşme sularını çalıyorlar.

Patika oldukça belirgin bir şekilde bu noktadan itibaren hattımıza oturuyor.

PictographCampsite Altitude 3,578 ft

Güzoluk

Güzoluk olarak biline su kaynağı. Suları artık yangın havuzunu besliyor. Çok az da olsa akıyor.

Boğaz

En keyifli geçişlerden birisi bu noktada.

Patika giriş

Nirengi noktası olarak işaretlendi. Dere geçişi tam karşıda ve belirgin. Köprü yok ancak su seviyesi fazla değil. Yağışlı havalar için dikkatli olunmalı.

Bu noktadan sonra asfalt bir geçişle cami yanına ulaşmak mümkün.