Başyayla, Vaçakar Dağı, Cabuk Boğazı (Kale Geçiti), Haçivanak Ve Elevit Yaylası

Photo ofBaşyayla, Vaçakar Dağı, Cabuk Boğazı (Kale Geçiti), Haçivanak Ve Elevit Yaylası Photo ofBaşyayla, Vaçakar Dağı, Cabuk Boğazı (Kale Geçiti), Haçivanak Ve Elevit Yaylası Photo ofBaşyayla, Vaçakar Dağı, Cabuk Boğazı (Kale Geçiti), Haçivanak Ve Elevit Yaylası

August 11, 2023

near Hisarcık, Rize (Türkiye)

08.08.2023 tarihinde Çayeli Doğa Sporları Klübü ile Çayeli merkezden araçlarla hakerete başladık ve Başyaylaya ulaştık.
Başyaylada araçlardan inerek 30 dk sırt çantaları ile kamp alanına olan Pasaninkondugu Düze ulaştık, kamp alanında su mevcuttur, ancak çadırlarınızı yaylada otlayan büyük ve küçük baş hayvanlarının güzergahına kurmayın,
Sabah saat 06:30 da kamp alanında harekete başladık, yaklaşık 4 saatte Vaçakar Dağı zirvesine ulaştık, kamp alanının 100 mt üst kısmında su var ancak zirve yolunda su yok bundan dolayı en az 4 litre su almanızı öneririm, çok teknik zor bir rota değil kondisyon istiyonunuzun iyi olması gerekmekte. Zirveden Rizenin pek çok yaylası ve dağı
(Verçanik, Kakar, Kemerli Kaçkar, Marsis ve Altıparmak) çok net gözükmektedir.
Zirveden yaklaşık 2 saatte kamp alanına geri döndük, bir sonraki gün saat 10.00 da 2 kamp alanı olan Micavit gölüne Çavuk Boğazından (Kale geçiti) (Baş yayladan micavite giderken taşlık alanda patikayi devam edip yokus bitiminden golun sag tatafindaki çimenligi takip ederek Cabuk Bogazina çıkılmalı) geçerek yaklaşık 2 saatte ulaştık, yol üstünde su yok kamp alanında yaklaşık 3 litre su almanız gerekmektedir.
Micavit gölü yüzülebilen bir göl ancak çok soğuk bundan dolayı dikkatli olmakta fayda var. yakınlarında 1 saatte çıkabileceğiniz pek çok zirve ve çevresinde pek çok göl mevcuttur.
Son gün 2. kamp alanında yola çıkarak Haçivanak yoluna ulaştık, sonrasında yol üzerinden Elevit Yaylası 3 saatte ulaştık, Micavit gölünden sonra su ihtiyacınızı karşılayabileceğiniz pek çok yer mevcuttur. Bu rotayı tek kişi gitmeyi önermiyorum, lütfen en az 3 kişi olun. Ve en önemlisi doğada ayak izinizden başka birşey bırakmayın.

1. Kamp Alanı (Pasanin Kondugu Düz)

Vaçakar Dağı

Cabuk Boğazı (Kale Geçiti)

2. Kamp Alanı (Micavit Gölü)