Bassiero Oriental o Punta Gourdon (2.897mts - Pallars Sobirà).

Photo ofBassiero Oriental o Punta Gourdon (2.897mts - Pallars Sobirà). Photo ofBassiero Oriental o Punta Gourdon (2.897mts - Pallars Sobirà). Photo ofBassiero Oriental o Punta Gourdon (2.897mts - Pallars Sobirà).

July 28, 2021
July 2021

near Sorpe, Catalunya (España)

Maquíssima però exigent ruta per accedir a Pics de Bassiero, concretament a l'Oriental (o Punta Gourdon), Pics de Bassiero està inclòs al repte dels 100cims de la feec, però sense especificar ni una punta ni l'altre, només l'alçada que indica la cota màxima de tota la muntanya, en aquest cas coincideix amb la Punta Brulle de 2.903mts, però la Punta Gourdon és la de georeferencia cartogràfica, per assolir ambdues puntes és un pas molt difícil on cadascú ha de decidir què fer segons el nivell tècnic, per accedir només a Punta Brulle (occidental) és més assequible per Coll de la Trampa.
Dic ruta exigent només per tot el camí tant pujant com baixant doncs és 100% tècnic com la majoria de rutes d'Aigüestortes, tot el camí és pedregós, rocós i quelcom relliscós, el desnivell per assolir és força considerable en pocs km, no dóna treva. Durant el camí no trobarem cap dificultat tècnica excepte posar alguna mà a terra sobretot a partir de l'Estany de Gerber fins a cim, també la pala herbada que ens puja a coll de Bassiero és molt dreta i cal sobretot de tornada baixar amb molta cura, això sí, cal dir que tot el recorregut és un plaer per a tots els sentits, una meravella d'entorn on cada racó i estany et deixa bocabadat i quan aixeques el cap encara més, només assolir ruta fins a Refugi Mataró (o Gerber) ja val molt la pena doncs és un seguit d'estanys i estanyols a quin més encisador.
Tot el camí és fàcil de seguir i està ben marcat o fitat, força fressat fins a Refugi i molt poc fitat de tartera a Collada i Cim, en aquest només hi trobareu la fita cimera, quelcom escadussera.
La cobertura mòbil és nul-la des d'Estany Gerber en amunt.
El recorregut es pot fer perfectament en unes 7h aprox., nosaltres ens hem entretingut de tornada a la zona d'Estanys.
Per accedir al punt d'inici només heu de clicar la finestra just sobre la foto de portada.
Gaudiu-ne en boníssima companyia tant com jo i no deixeu mai ningú enrere.
Salut i bones rutes.

Cruïlla cap a Refugi de Gerdar. Seguim recte.

PictographLake Altitude 6,818 ft

L'Estanyera o Estanyola de Gerber.

PictographLake Altitude 7,119 ft

Estany Llong.

PictographLake Altitude 7,909 ft

Estany Redó

Cruïlla cap el Refugi Mataró (o de Gerber).

No visitem el refugi, seguim recte.

PictographLake Altitude 8,211 ft

Estany Gelat (o de l'Illa).

Photo ofVista de Refugi Mataró i Estany de l'Illa. Photo ofVista de Refugi Mataró i Estany de l'Illa. Photo ofVista de Refugi Mataró i Estany de l'Illa.

Vista de Refugi Mataró i Estany de l'Illa.

Flanqueig cap a pala herbada

Photo ofInici ascenció per pala herbada cap a Collada de Bassiero. Photo ofInici ascenció per pala herbada cap a Collada de Bassiero.

Inici ascenció per pala herbada cap a Collada de Bassiero.

Vista de pala herbada.

Collada de Bassiero.

Photo ofCim Bassiero Oriental o Punta Gourdon. Photo ofCim Bassiero Oriental o Punta Gourdon. Photo ofCim Bassiero Oriental o Punta Gourdon.

Cim Bassiero Oriental o Punta Gourdon.

Indicador cap a Refugi i vista d'Estany Llong.