Basses d'Organyà o basses del Fontanet

Photo ofBasses d'Organyà o basses del Fontanet Photo ofBasses d'Organyà o basses del Fontanet Photo ofBasses d'Organyà o basses del Fontanet

October 21, 2023
October 2023

•   4.7 1 review

near Organyà, Catalunya (España)

Senzilla, però espectacular ruta circula que ens portarà fins les basses del Fontanet. En la tornada pujarem per sobre d'elles i recorrem la carena amb unes magnifiques vistes tant a ma dreta amb la vall i el poble de Organya de fons, com a ma esquerra amb l'imponent Collet dels Prats coronat amb la ermita de Santa Fe d'Organyà.
Nosaltres partim de l'àrea de autocaravanes, però amb un vehicle més petit ens podem apropar més al camí. La ruta esta senyalitzada amb punts grocs i no representa ninguna dificultat per arribar a la basses inferiors. Per pujar a les altres basses si que s'hi ha de fer alguna petita grimpada per la esquerra de les basses, però la vista s'ho mereix.
Després continuam collada fins amunt seguin les marques fins a un punt que les deixem i el camí s'enfila cap a la cresta i on no hi han marques i el camí no esta senyalitzat. Un cop a dalt recorrem la cresta de la muntanya fins a entomar la pista que ens porta directament al poble.
La durada de la ruta es més gran perquè després de les pluges de l'ultima setmana, el cabal del riu era considerable i el bany tot i esta l'aigua fresca no el vam rebutja.

Rètol d'entrada al poble

Carrers del poble

Carrer i esglesia

• josep-montes Feb 16, 2024

Ruta fàcil,amena y sorprendente!!