Bassegoda des de la Plana de riu

December 30, 2023
December 2023

near Talaixà, Catalunya (España)

Una circular preciosa al cim del Bassegoda, un mirador amb unes vistes 360 graus espectaculars.
Per pujar al cim hem triat una volta fàcil: Sortint de la casa de la " Plana de riu " i fins al " Pla de bateria " és tot camí pertant fàcil de caminar, a partir d' aquí comença el sender on haurem de superar 400 metres positius per dins del bosc fins a arribar a un coll, el sender és guapu amb pujada bastant continua però que es fa molt bé.
Un cop al coll hem de pujar uns rocs on al capdemunt trobarem unes " grapes " o escales de ferro amb unes cadenes per agafar-s'hi. Si no estem acostumats pot fer una mica d' impressió, no és difícil si bé cert que hi ha una mica de timba. Abstenir-se gent amb vèrtic.

Un cop a dalt les vistes són bestials, des del Canigó fins on la vista abarqui.

Tornarem a baixar per les cadenes vigilant bé on col-loquem els peus i les mans, mirant de cara a la paret, a poc a poc arribarem altra cop al coll, allí agafarem el camí que surt a la nostra dreta amb el Bassegoda al darrera i mirant endavant, el camí comença planejant en lleuger descens fins a arribar a un planet i a partir d' allí ja fem el descens per entre pedres i camí, entremig tenim un parell de balcons amb unes vistes ferèstegues del Ferran, Serra de Banyadors i totes les parets que i tenim al davant, continuem baixant i al cap de poc arribarem a l' Ermita de la mare de Dèu de les Agulles i d' allí ja cap a la casa de la Plana de Riu.

Una ruta molt recomanable !