Photo ofBassaganya-La Tuta-Mirador Turó de l´Aliga-Monument a Xirinacs-Sant Martí d´Ogassa Photo ofBassaganya-La Tuta-Mirador Turó de l´Aliga-Monument a Xirinacs-Sant Martí d´Ogassa Photo ofBassaganya-La Tuta-Mirador Turó de l´Aliga-Monument a Xirinacs-Sant Martí d´Ogassa

October 7, 2022
September 2022

•   5 2 Reviews

near Ogassa, Catalunya (España)

Ruta circular a peu per la comarca del Ripollès a la vesant Sud de la Serra Cavallera.

Bonica, curta i fàcil ruta que passa per boniques fagedes, prats de pastura, rius i torrents on hi trobem gorgs i salts d´aigua i també amb bones vistes.

Inici i final de la ruta a la casa de Bassaganya.

Accés al punt d´inici, a Sant Joan de Les Abadesses agafem pista asfaltada que puja a Ogassa, passat aquest poblet seguim pujant i girem a l´esquerra direcció a l´ermita de Sant Martí d´Ogassa, poc abans d´arribar a aquesta ermita passem per sota la casa de Bassaganya on deixem el cotxe al costat de la mateixa pista.

Sortim d´on tenim aparcat el cotxe i seguim uns metres de baixada la pista que hem pujat, de seguida la deixem per agafar a la nostra dreta una pista vella i un xic aperdurada que va seguint, uns metres per sota, la pista asfaltada, creuem el torrent de la Font de La Dou i el camí es decantanta un xic a la dreta per més tard tornar a buscar-lo, ara continuem baixant seguint el torrent direcció Sud fins a trobar la riera d´Ogassa, poc abans d´arribar-hi el camí gira a la dreta i comencem a pujar en direcció Ponent seguint la riera d´Ogassa, en aquest tram podem veure alguns bonics gorgs i salts d´aigua, i si ens desviem uns metres del camí podrem visitar de més a prop aquests gorgs i salts d´aigua així com també dues mines abandonades, creuem el torrent de la Font de la Freixa i la riera d´Ogassa per continuar pujant, ara amb més pendent, seguint direcció Sud fins arribar dalt d´uns bonics camps de pastura, continuem per pista i per terreny més planer fins a la casa de La Tuta, passem per la aperdurada font de La Tuta, avui sense aigua, sortim a una bona pista forestal que seguim a l´esquerra, en poca estona pugem al bonic mirador del Turó de l´Aliga, mirador amb vistes a les valls de Sant Joan i Ripoll. Baixem del mirador per tornar a la pista, seguim a l´esquerra i passem el coll de la Tuta, de seguida la deixem per agafar camí a l´esquerra que en pocs metres ens porta al monument a Xirinacs, es una gran Roca granítica (cosa que en aquest lloc la pedra es calcària) on hi ha una gran creu gravada. Tornem a la pista d´abans i la seguim a l´esquerra, en poca estona la deixem i comencem a baixar a la dreta per un bonic camí fins trobar de nou la riera d´Ogassa, la creuem i pugem uns metres per trobar de nou la pista, la seguim a la dreta i passem pel veïnat del Mas de Mitjavila, passem per la font de Mitjavila, avui força generosa, la font esta a la dreta sota la pista al costat mateix del torrent de la Font del Freixe, creuem aquest torrent i continuant per la pista en poca estona arribem a la bonica ermita de Sant Martí d´Ogassa, ara ja només ens queda seguir un curt tram de carretera asfaltada i arribem de nou al punt de sortida on acabem la ruta.

La ruta passa per camins i pistes forestals, marcats i senyalitzats, hi ha algún petit tram que trobem el camí un xic aperdurat peró no es dificil de seguir, per la resta, la ruta no té cap dificultat rellevant.

Bassaganya - Sortida/Arribada

Torrent esquerra

• Photo of Joan M Guilà
    Joan M Guilà Jan 14, 2023

Avui hem fet la ruta i tot el grup la trobat espectacular. Llàstima de la sequera que hi ha, només baixava un fil d'aigua per la riera d'Ogassa, la resta de torrents i barrancs sense gota..
    Gràcies per publicar-la

• Photo of Terricat
    Terricat Jan 14, 2023

M' alegro joannet_loc que us hagi agradat aquesta ruta.
    Gràcies pels teus comentaris i valoració de la ruta.
    Salut i cames!

• Josepmateo Jan 15, 2023

Una bona ruta que es pot fer en una matinal i després pots fer un bon dinar al restaurant Costas d*Ogassa

• Photo of Terricat
    Terricat Jan 15, 2023

Gràcies Josepmateo pels teus comentaris i valoració de la ruta.