BASORT4 Fónols-La Seu d'Urgell

May 9, 2024
July 2023

near Tuixén, Catalunya (España)

BASORT4: De Fòrnols a la Seu d’Urgell. Seguim pel Camí de l’Últim Càtar. Etapa molt solitària que em porta a pujar dos colls el de Banc i el de Creus. El Coll de Creus te molt bones vistes i fins i tot un banc on seure. El terreny al voltant del coll de Creus és d’una roca vermella rica en ferro, amb poca vegetació, i molt descomposta. El camí va flanquejant un vessant amb un el barranc a la dreta. Degut al terreny descompost, cal anar amb molta cura de no caure, sobretot si es va sol com en el meu cas. En alguns punts del flanqueig uns taulons donen una mica més de seguretat. Des del Coll fins al Seu, ja quasi tot és baixada. A la Seu hi ha múltiples opcions d’allotjament i de menjar. Jo vaig escollir els Apartaments Duc, força econòmic però molt sorollosos pel tipus de gent que s’hi hostatjava.

Ruta de Sant Climent Fòrnols a Roman Catholic diocese of Urgell passant per:
- Coll de Bancs (2.6 km)
- Coll de Creus (7.4 km)
- Turó de Porredon (13.4 km)
- Pont de la Palanca (18.1 km)