BASORT1 St Josep-Peguera

May 9, 2024
July 2023

near Figols, Catalunya (España)

La BASORT, de la Baells a Sort és una travessa de 7 etapes de quasi 140Km, feta el Juliol del 2023 en solitari. Les circumstàncies van portar a haver d’improvisar una travessa en una setmana, per aprofitar les vacances. Passa per trams del GR73, del Camí dels Bons Homes, del Camí de l’Últim Càtar i del Pas de Gegant, per tant, per 3 comarques, Berguedà, Alt Urgell i Pallars Sobirà. Els problemes principals de la travessa són la manca d’aigua en els trams, la calor excessiva del Juliol (recomano fer-la a la tardor o a la primavera), la senyalització precària, l’escàs manteniment de la ruta, especialment a l’Alt Urgell, i la manca de Refugis i allotjaments (un per fi d’etapa i encara gràcies) i bars per menjar i refrescar-se. Per tant cal preveure i reservar tots els allotjaments i menjars, i portar el track, doncs com dic, en algun tram cal improvisar una alternativa. Jo he fet servir el mòbil i el software GPS Preview Pro, i per tant els desnivells són orientatius.

Etapa Km Desnivell + acumulat Desnivell - acumulat
BASORT6 Castellbò - Ref. Comes de Rubió Camí de l'Últim Càtar 16,9 1564 431
BASORT7 Comes de Rubió - Sort Pas de Gegant 17,5 748 2020
TOTALS 139,8 8324 8429

BASORT1: De Sant Josep de Cercs a Peguera, de 20Km. Surto de Sant Josep de Cercs a tocar de la Baells, i enfilo la carretera fins a Sant Corneli. Allà agafo el GR73 fins a Peguera. En vista que anava bé de temps, vaig aprofitar per pujar el Pic de Confós (1923m), doncs just hi passava per sota. No hi ha aigua fins a Peguera (font de Cal coix) i si és surt molt aviat, el bar de Sant Corneli potser no està obert. La primera nit la vaig fer a Cal Gran, la única casa de Peguera que te el sostre. Està oberta i sovint gent de pas hi fa nit.