BASORT 5 La Seu - Castellbò

May 9, 2024
July 2023

near Roman Catholic diocese of Urgell, Catalunya (España)

BASORT5: De la Seu d’Urgell a Castellbó. Segueixo el Camí de l’Últim Càtar. Etapa de les més llargues, 22km i dures i solitàries, pel fet de travessar durant la majoria de km una zona boscosa molt seca, d’alzines no gaire altes i per tant molt el camí és molt assolellat i calorós. No hi ha fonts d’aigua ni cap establiment on comprar res, per tant cal carregar molta aigua. Jo en duia 3l i no en vaig tenir suficient. La meva salvació va ser un dels torrents del últims km, crec que el de Mas d’en Roqueta, on baixava suficient aigua per poder beure a dojo. Travesso algunes masies enrunades, Santa Eugínia i Cal Porredon. Cal Porredon és una masia molt gran amb diversos edificis, tots en runes, que fins i tot tenia una capella, de la que encara es podien veure les pintures a les paret que quedaven. Just passat Cal Porredon el track s’endinsa en un camp abandonat, però totalment encerclat amb una tanca en tot el perímetre menys a l’entrada. Això m’obliga a rodejar camp a través tota la tanca fins el punt on es suposava que continuava el camí i allà buscar-lo. Gràcies al track el localitzo i segueixo endavant. En aquesta etapa el track és indispensable. Castellbó és un poble petit i bonic, de carrers costeruts, rodejat per diversos rius, el principal el del seu nom. Te dos bars, un càmping i un hostal, la Casa Lluís on vaig fer la mitja pensió, i la mestressa em va atendre molt bé, a més d’apartaments. A Castellbó es poden visitar el pont medieval, les runes del Castell i l’església, d’una alçada considerable i façana amb espadanya triple.

Ruta de La Seu d'Urgell a Castellbó passant per:
- Torre de Solsona (1.4 km)
- Collada de la Torre (6.8 km)
- Tombes de Santa Eugínia (7.7 km)