Basilea centre històric / Bâle altstadt

Photo ofBasilea centre històric / Bâle altstadt Photo ofBasilea centre històric / Bâle altstadt Photo ofBasilea centre històric / Bâle altstadt

December 10, 2023
December 2023

near Grossbasel, Basle-Ville (Switzerland)

Bonica, interessant i còmode caminada turística per la ciutat de Basilea (Bâle en alemany i Bassel en francès) amb sortida des del costat del riu Rhin, que amb un cabdal imponent, fa tenir enveja d'aquesta gran quantitat d'aigua (pels que som de terres on no plou gaire). Com que avui és dia festiu, hem pogut aparcar bé el cotxe al costat del Kuntsmuseu i així, poder visitar la ciutat sense preocupacions.

Des del costat del riu, hem anat a visitar la Catedral i el seu bonic claustre, molt ben conservat. Al costat, hi ha el mirador de Pfalz, des d'on gaudim de molt bones vistes sobre el riu i la part de la ciutat, que queda a la dreta del riu. Seguint la marxa, baixem per carrers peatonals i estrets, cap a l'església de Sant Martí i tot seguit fins al bonic Ajuntament de Basilea (Rat Haus), on visitem el gran pati d'entrada i la bonica escalinata.

Continuem cap al pont del Mig, al centre del qual, hi ha una petita capella i des del que tenim de nou molt bones vistes de la ciutat i el riu. Ara, anem cap a la part nova, seguint al costat del tramvia, fins que comencem a pujar a un petit turó, on visitem una serie de carrers de vianants, tot passant per la Biblioteca central, l'església de Sant Lleonard, fins arribar a la plaça Barfüsser, on hi ha un bonic mercat nadalenc.

Desprès de visitar el mercat i l'església que hi ha al costat, anem seguint carrers fins arribar a l'església de Santa Elizabeth, on comencem la tornada al punt de sortida, tot creuant de nou els carrers de l'Alstadt, passant una altre vegada per la Catedral i el mercat nadalenc, fins arribar al aparcament al costat del riu Rhin.

PictographRiver Altitude 849 ft

PictographPanorama Altitude 864 ft

Pfalz mirador

PictographReligious site Altitude 864 ft
Photo ofkreuzgang - Claustre de la Catedral Photo ofkreuzgang - Claustre de la Catedral Photo ofkreuzgang - Claustre de la Catedral

kreuzgang - Claustre de la Catedral

PictographReligious site Altitude 871 ft

Martinskirche - Església de Sant Martí

PictographMonument Altitude 842 ft
Photo ofRathaus und markplatz - Ajuntament i plaça del mercat Photo ofRathaus und markplatz - Ajuntament i plaça del mercat Photo ofRathaus und markplatz - Ajuntament i plaça del mercat

Rathaus und markplatz - Ajuntament i plaça del mercat

PictographBridge Altitude 835 ft

Mittlere Brücke - Pont del Mig

PictographMuseum Altitude 888 ft

PictographReligious site Altitude 902 ft

Leonhardkirsche - Església de Leonhard

PictographReligious site Altitude 886 ft
Photo ofSt. Alben und Barfüsserplatz - Església de S. Albà i mercat de la plaça Barfüsser Photo ofSt. Alben und Barfüsserplatz - Església de S. Albà i mercat de la plaça Barfüsser