Baş Yayla - Şoroh Gölü

August 12, 2019
August 2019

near Hisarcık, Rize (Türkiye)

Baş yayladan Şoroh Gölü’ne doğru hiking faaliyeti. Tatos Dağları’nın muazzam manzarası eşliğinde aynı zamanda çengel boynuzlu dağ keçisi sürüsü gözlemleriyle birlikte devam eden harika bir rotaydı. Şoroh Gölü’nün bulunduğu vadinin alt kısmı İspir sınırlarında kalıyor. Şoroh Gölü’nün gidegeni Çoruh Nehri’ni besleyen kollardan biri. Şoroh ve Çoruh kelimeleri aynı kelimelerin değişmiş şekilleri. Ardeşen sahilden itibaren Çamlıhemşin, Baş Yayla boyunca karşınıza aşılmaz dağ sıraları hiç çıkmadan İspir’e geçebilirsiniz. Tatos’un eteklerinde bulunan 3060 metrelik bir aşıttan sonra inişe geçip devam edebilirsiniz. Kale-i Zîr ve Kale-i Bâlâ’nın da yol üzerinde olması (bu yapıların geçmişte İpek Yolu karakolu görevi gördüğü biliniyor) İpek Yolu güzergahlarından birinin buradan geçtiğinin ispatı kanımca. Şoroh Gölü ve civarı çok fazla insanın uğramadığı bozulmamış bir mekan. Vadi boyunca aşağı inmeye devam ederseniz İspir’e bağlı Pinağros Yaylası’na ulaşırsınız. Sakin bir kamp için ideal. Hiç çöp ile karşılaşmadım. Suyu yüzmek için çok uygun...

2020 Günceleme: Bu güzergahın vaad ettiği yabanıllık artık mevcut değil. Şoroh Gölü’nün kuzeyindeki yamaçlardan geçen bir araç yolu bölgenin yabaniliğini mahvetmiş durumda... Oralar da artık ne el değmemiş doğa bulabilirsiniz ne de çengel boynuzlu dağ keçilerinin coşkulu özgürlüklerini gözlemleyebilirsiniz... Kanser hızını artıratak yayılmaya devam ediyor dağlara...

• Photo of sccetin
    sccetin Aug 25, 2020

Haftaya gidilecek rotalar arasına eklendi. Teşekkürler, elinize sağlık.

• Photo of bayram kus
    bayram kus Aug 25, 2020

@sccetin Tavsiye ederim. İyi yürüyüşler, umarım dağ keçileriyle karşılaşırsınız.