Bartina

January 22, 2023
January 2023

near Tótvölgy, Tolna (Magyarország)

Szekszard, Hungary
21. januar 2023.
Akcija Bartina, staza Bartina 15 dužine 18,5 km sa 516 m uspona i vremenskim limitom od 6 h i 40 min. Kotizacija 2790 ft (oko 850 din). Organiizator IFU, Szekszárd, učesnika oko 1500

Deveto moje učešće na ovoj akciji. Posle dvogodišnje pauze zbog korone ove zime ponovo se organzovala akcija na tradicionalan način uz učešće velikog broja učesnika koji su mogli birati između 4 ponuđene staze: light (9,3 km) 15 (18.5 km) 30 (31,4 km) i maraton (42,6 km).

Za razliku od ranijih godina dve velike i bitne izmene: prva je mesto starta i cilja, umesto već nama dobro poznate škole sada je start i cilj bio u jednom gazdinstvu koje na svom posedu ima restoran, vinariju i kafić. Onako na prvi pogled i prvi utisak čini mi se da je škola bila mnogo komforniji prostor za ovu namenu. Druga velika razlika je način merenja vremena provedenog na stazi, sada se koristila aplikacija geogo koja je nama zadavala malo problema ali na kraju sam bio prezadovoljan što sam po prvi put uspešno prešao jednu stazu pomoću navedene aplikacije.

Promena staze nije novost, svake godine se staze menjaju, no, po rečima organizatora staze koje su bile ove godine su po prvi put uključene u staze Bartina akcije. Opet, na prvi utisak mi se čini da su one stare bile malčice atraktivnije. Možda je to utisak samo na prvu loptu, donet pod uticajem vremenskih uslova koje smo imali dok smo pešačili.

Krenuli smo u 5.45 h iz Subotice, obe granice smo prešli veoma brzo, tako je to kada je organizujem putovanje (malo se hvalim, imali smo samo sreće), i u 8.20 h smo bili na parkingu kod Tesco marketa u Seksardu. Sa parkinga je bio organizovan besplatni prevoz do startnog mesta.
Dolaskom na startno mesto pokrećemo aplikaciju i krećemo na stazu. Prvi kilometar se hoda ulicama naselja, blago uzbrdo sa lepim pogledom na okolna brda i vinograde. Na raskrsnice se staze razdvajaju, naša vodi levo, ponovo idemo uzbrdo, gazimo sada već po raskvašenom terenu a uskoro i po blatnjavom. Prolazimo predgrađem Seksarda, naselje Tót-Völgy i stižemo posle kraćeg uspona do prve kontrolne tačke na brdu Strázsa-hegy tető. Umesto kuvanog vina i čaja ovde nude hladne napitke i jabuke, tešimo se da će vina i čaja biti na sledećoj KT.
Do sledeće KT je imalo dosta da se hoda, smenjivale su se staze sa blagim uzbrdicama i blatnjavim deonicama sa nešto ravnijim delovima staze na kojima se sneg zadržao tek toliko da ne gazimo po blatu. Dolazimo do jezera u mestu Szalka. Uskoro se u vazduhu osetio miris kuvanog vina. Ispred nas gužva, pouzdan znak da smo na dobrom putu, Kontrolna tačka koja je u ponudi imala kuvano vino i čaj kao i ukusne medene kolače.

Prešli smo na drugu obalu jezera i krenuli nazad na cilju, Ovaj deo staze vodi kroz šumu i bilo je znatno lepše hodati, manje je bilo blata a više snega. Bilo je i nešto više uspona što je meni kako su kilometri odmicali počelo predstavljati problem ali sam se nekako izborio sa teškočama i stigao na poslednju, treću KT na vrhu Felső-erdő.

Završnica je bila uz brdo Gurovica kuda smo i ranijih godina hodali, sledio je spust delom staze kojim smo polazili sa starta, sada toliko blatnjavim da slobodno mogu reći da je ta deonica jedna od najblatnjavijih deonica kojom sam hodao u svojoj dugogodišnjoj karijeri.

Poslednji kilometar uz manje poteškoće je ulicama Seksarda, cilj je na vidiku. Dobijamo zaslužene značke kao nagradu za pređenu stazu, osvežavamo se i okrepljujemo novim dozama kuvanog vina i čaja uz neizostavni hleb sa mašću.

Sledi povratak do Tesko marketa, preobuka i presvlačenje, poseta prodavnice, povratak za Suboticu, ponovo uz brzi prelazak obe granice.

Staza je prohodna ali u ovim uslovima može da se svsta u srednje zahtevne.