Barranc d'Imbros. Creta

June 29, 2021
June 2021

•   5 3 Reviews

near Ímpros, Crete (Greece)

El barranc d’Imbros és el segon més popular de Creta, després de Samària. Els 8 kms de recorregut en baixada constant, el converteixen en una ruta fàcil, apte per a tots els nivells.
Comença al poble d’Imbros a 700 m. sobre el nivell del mar. Al cap de poc, ja trobem la caseta on s’ha de comprar l’entrada al paratge natural (2€). La primera part es coneguda com Porolagos, és amplia i les parets laterals relativament baixes. A mesura que anem baixant, es va fent més estret, les parets més altes i el paisatge més impressionant. Es poden divisar unes quantes coves i la vegetació de xipresos, roures i aurons s’obren pas entre les roques.
En arribar al lloc conegut com Stenada, les parets estan separades només per 1,6 m de distància i arriben a mesurar més de 300 m d’altura, on es poden divisar unes impressionants roques tallades de manera natural amb formes precioses. Passat aquest punt, el barranc guanya amplada i arribem a Mesofarango, on trobem una cisterna veneciana, la cabana del guarda i un indret ideal per descansar.
Continuant avall trobem l’arc de pedra de Xepitira, un dels llocs característics del barranc. Estem molt aprop de la sortida, on trobem un parell de xiringuitos per fer la cervesa, l'aparcament dels taxis i el poble de Komitades a 20 minuts a peu.

INICI
El poble de Imbros és a la carretera principal que baixa cap al Sud, des de Khania a Skafia. Hi ha aparcaments, gratuït condicionat a consumició posterior, a les tavernes que anuncien les gorges.
La tornada es pot fer en taxi. (10€ per persona)

PictographCar park Altitude 0 ft

PictographPhoto Altitude 0 ft

PictographRiver Altitude 0 ft

PictographPicnic Altitude 0 ft

Start6

• Núria Torelló Jul 2, 2021

Una ruta molt xula i amb ombra que depenen de l’época és d’agraïr!!

• Photo of xavierherrera59
    xavierherrera59 Jul 5, 2021

Ruta senzilla i molt ben comentada!
    Si vas a Creta no te la perdis!

• Photo of mrius124
    mrius124 Nov 4, 2023

Baixada assequible, tot i que força pedregosa. Durant tot el trajecte hi abunda el xiprer al mig o a tocar el camí. Ha valgut la pena.