Photo ofBarranc del Riu Llucena (passos ferrats) - Mas de les Roques Llises - Mas d'Arminyà Photo ofBarranc del Riu Llucena (passos ferrats) - Mas de les Roques Llises - Mas d'Arminyà Photo ofBarranc del Riu Llucena (passos ferrats) - Mas de les Roques Llises - Mas d'Arminyà

March 6, 2019
March 2019

near Capicorp, Valencia (España)

Magnífica i espectacular ruta circular per les rodalies de la localitat de Llucena, a la comarca de l'Alcalatén, amb un recorregut que té com a plat fort, el transcurs pel Barranc del Riu Llucena, on gaudirem d'un colpidor entorn, mentre ens divertim salvant graons rocosos i estrets del barranc sense grans dificultats amb l'ajuda de nombrosos equipaments de cadenes, cordes i graons de ferro.
El tram espectacular del barranc es complementa amb una excel·lent variant per camins i senders que recorre paratges de gran bellesa, passant per algunes de les masies de la zona.

Aproximació:
Un cop situats a Llucena, creuarem el poble seguint la CV-190 direcció Zucaina, i a la sortida del poble en direcció a Xodos ens desviarem per la nostra dreta per la comarcal CV-1740 per la Ruta del Molins. El lloc d'inici de la ruta es troba en un punt de la pista del Camí Natural, "Ruta dels Molins d'Aigua", que es dirigeix ​​al fons del barranc del riu Llucena, a uns 8'5 km des de l'entrada de la població de Llucena. La primera part del camí està asfaltat, però després anirem per una pista forestal de terra, actualment apta per a un turisme, però amb precaució. Aparcarem els nostres vehicles a uns 300 metres +/- de l'àrea recreativa del Naixement del Riu Llucena, en una esplanada plena de pins al costat d'unes cases o refugis de pastors, i a partir d'aquí donarem inici a la nostra ruta,.

Descripció:
Des de l'aparcament, començem a caminar seguint les marques de PR per la pista per la qual hem arribat, per baixar fins al llit del riu Llucena, on trobem una àrea recreativa i el naixement del riu Llucena a escassos 20mts.
Amb les marques blanc-grogues del PR-CV 328, continuem sense cap dificultat, l'ampli traçat pedregós de la pista que creua el barranc en algunes ocasions i que el mateix barranc en les seves avingudes s'ha portat per davant en alguns d'aquests trams. A poc a poc ens endinsem per paratges més interessants, deixant de costat i en lleuger ascens, una pista a l'esquerra a poc més d'un quilòmetre de l'inici.
Quan portem prop de tres quilòmetres de recorregut ens trobem amb un pal amb paletes del PR. Per la nostra esquerra deixaríem el riu Llucena, pel Barranc del Comptador en direcció al Mas de Arminyá. Aquest punt serà el de la tornada, però ara continuem per la nostra dreta, sense la senyalització, però sempre amb el riu Llucena com a fil conductor.
Arribem aviat a una pedrera, on acaba la pista i el riu fa un gran meandre. Deixem la llera del riu per la nostra esquerra per on millor ens convingui, fent drecera per estalviar-nos així aquesta gran corba que fa el riu, i tornant a connectar de nou amb el llit del barranc. no hi ha problema de seguiment, només cal seguir remuntant el llit del barranc, saltant i esquivant alguna que altra roca, per terreny més aviat pedregós i lent, però molt divertit i espectacular.
Aviat entrem a la part més entretiguda d'aquest recorregut, és a dir, anem a trobar-nos amb successius punts on el nostre avanç es complica en ocasions per estrenyiments del barranc o escalonaments rocosos, però uns oportuns i ben col·locats equipaments amb cadenes, cable d'acer i esglaons de ferro, van a facilitar-nos moltíssim aquests passos més complicats, transformant-los en punts divertits, encara que no hem de baixar la guàrdia. Després del pas d'aquest tram, el barranc recobra certa amplitud, però de seguida hem d'estar atents a la nostra esquerra, on trobarem un pal que ens indica l'inici d'un sender que en continu ascens, ens condueix fins al Mas de les Roques Llises, on continuarem el nostre camí buscant un camí que comença a baixar entre bancals abandonats cap al barranc del Contador, on trobem una bifurcació, que l'agafem per la nostra esquerra pel vessant oposat del barranc i que ens comunica més avall amb el Mas d'Arminyá, lloc on conectem novament amb el traçat del PR-CV 238. Creuem per enmig del Mas d'Arminyá i seguim els senyals de pintura blanca i groga per a baixar per aquest camí amb una una bona quantitat de ziga-zagues que ens portaran al llit del barranc del riu Llucena, just per tancar la part circular del recorregut. Un cop arribats al punt que tanca la part circular del recorregut i lloc per on hem passat fa unes hores i on es troba el pal amb paletes del PR, continuarem ara per la nostra dreta desfent el camí que vam recórrer a l'inici de la ruta i que passant de nou pel naixement del riu Lucena i àrea recreativa ens portés al lloc on aparquem el nostre cotxe i en on donarem per finalitzada la nostra ruta.

Important:
Caminar per les muntanyes pot ser una activitat perillosa segons el perfil de la ruta, és aconsellable tenir un mínim de formació, experiència i saber planificar l'activitat abans de sortir.
Cadascú és responsable de les seves decisions, les seves accions i la seva seguretat.
Aquest itinerari es proporciona només amb fins informatius i no implica de cap manera la responsabilitat de l'autor.
En qualsevol cas, l'autor no es fa responsable i declina tota responsabilitat en cas d'accident.