Photo ofBarranc del Cint, Penya del Aguila, Mola de Serelles, Mas Mola de Serelles, Mas Taleco de d'alt, Mas Taleco de Baix, Basseta.... Photo ofBarranc del Cint, Penya del Aguila, Mola de Serelles, Mas Mola de Serelles, Mas Taleco de d'alt, Mas Taleco de Baix, Basseta.... Photo ofBarranc del Cint, Penya del Aguila, Mola de Serelles, Mas Mola de Serelles, Mas Taleco de d'alt, Mas Taleco de Baix, Basseta....

4 hours
December 28, 2020
December 2020

near Huerta Mayor, Valencia (España)

Aquesta ruta de hui l'iniciem a la localitat d'Alcoi, més concretament a l'entrada del Barranc del Cint, on deixarem el nostre cotxe per començar la ruta, en aquesta ruta anirem per la part de d'alt de la dreta del Barranc del Cint on gaudirem d'unes vistes precioses i espectaculars, només iniciem la ruta començarem a pujar la muntanya, per anar a cercar el primer punt d'interès de la ruta de hui que es el Alt del Pic del Aguila,es l'única pujada amb desnivell de tota la ruta a partir del Alt del Aguila ja es tot per terreny pla i de baixada, després de gaudir de les vistes del Barranc del Cint des de el Alt del Aguila I continuant amb la nostra ruta de hui anirem cap al nostre següent punt d'interès de la ruta que es la Mola de Serelles,de cami a la Mola de Serelles tenim vistes del Puig Campana,l'Aitana, el Castell de Cocentaina,més vistes del Barranc del Cint, una vegada en el Alt de la Mola de Serelles on també tenim unes vistes fabuloses veurem a la part esquerra el Mas dels Capellans(en aquesta ruta de hui no anirem), i a la dreta tindrem les vistes del Mas Mola de Serelles que es el nostre següent punt d'interès, anirem descendint per anar a cercar el Mas Mola de Serelles, abans de arribar al Mas a la nostra dreta tenim vistes de uns abrics, aquest raconet es una micro reserva de Flora i de seguida estarem ja en el Mas Mola de Serelles(aquest Mas esta tancat i portes tapiades per evitar actes vandàlics), continuant el nostre camí ara ja per pista forestal anirem cap el següent punt d'interès el Mas del Taleco de d'Alt(un Mas gegant i precios on el temps i els maleits vàndals l'han deixat en ruïnes), en eixe punt jo vaig fer una paradeta per menjar-me el entrepà i gaudir de les vistes ja que està en un enclavament molt bonic,després de veure aquest Mas i agafat forces amb el entrepà continuem la ruta cap al nostre següent punt que també es un altre Más aquest en un estat totalment ruïnós que s'anomena Mas del Taleco de Baix, després de veure'l continuarem el nostre camí cap al Paratge de Serelles on trobarem una Basseta(on més d'un en estiu segur que va a refrescarse) aquest raconet esta molt ben habilitat amb taules i bons arbres per fer ombra, en aquest raconet també tenim la Font de Serelles, després de veure la Basseta i la Font del Paratge de Serelles i continuant amb la ruta de hui anirem al Mas de Serelles que está pràcticament al costat, aquest Mas també està en estat ruïnós i sospite que els vàndals tenen gran part de culpa ja que les pintades que hi han així ho evidencien, a l'entrada del Mas veurem també una furgoneta tota desvallestada, després de veure aquest últim Mas continuem amb la nostra ruta per anar a cercar ja el nostre cotxe, de camí cap al nostre cotxe veurem un Pou, una Llacuna totalment Seca que m'imagine qu només tornarà a tindre aigua si plou molt i per últim les ruïnes del Teular del Longanissero, arribats a este punt ja tans sols ens queden uns pocs metres per arribar al nostre cotxe i donar per finalitzada la ruta de hui. Personalment per a mi es una ruta fácil i molt xula e interessant, espere que us agrade.Salut i Muntanya

2-Girem a l'esquerra

4-Vistes del Pic del Aguila

Photo of7-Pic del Aguila I les seues vistes Photo of7-Pic del Aguila I les seues vistes Photo of7-Pic del Aguila I les seues vistes

7-Pic del Aguila I les seues vistes

9-Vistes del Barranc del Cint

PictographRuins Altitude 3,285 ft

15-Vistes del Mas dels Capellans

16-Vistes del Mas Mola de Serelles

Photo of18-Abrics en la micro reserva de flora Photo of18-Abrics en la micro reserva de flora Photo of18-Abrics en la micro reserva de flora

18-Abrics en la micro reserva de flora

PictographRuins Altitude 3,231 ft

PictographTree Altitude 3,084 ft

És un arbre caducifoli que pot presentar entre 15 - 40 metres d'alçada. La seva escorça és llisa, grisa i s'esquerda longitudinalment amb l'edat. Les fulles són simples, alternes, amb la base asimètrica i obliquament corniformes, de 6 – 10 centímetres de longitud amb un pecíol  prim. Tenen l'àpex acuminat, és a dir, amb la punta molt marcada i el marge finament serrat. No tenen pèls (exceptuant uns pèls rojos a les axil·les de les nervadures situats de l'anvers) i són de color verd fosc per la faç i de color verd – blavós per l'anvers. Les inflorescències són cimoses erectes o pènduls d'entre 2 i 10 flors amb una gran bràctea blanca membranosa. Les flors són de blanques a grogues i aromàtiques. Estan formades per un calze constituït per 5 sèpals no solats (dialisèpal) i per 5 pètals no soldats que constitueixen la corol·la(dialipètala). L'androceu presenta nombrosos estams i el gineceu és super i pentacarpel·lar. Les flors fan la seva aparició a l'estiu. El fruit és un aqueni de 6 - 8 mm de diàmetre que conté una llavor al seu interior, indehiscent (és a dir, que no s'obre de forma natural) i de color gris. La Part utilitzada son les flors i bràctees seques en infusió. L'olor és característica, lleugerament aromàtica i de sabor dolç i mucilaginós. En un segon lloc també s'utilitzen l'albura de l'escorça i les fulles. L'albura és la part blanca situada per sota de l'escorça de l'arbre.