Βαρνούντας : Κορυφή Τάιμα ή Παππούς (1667 μ.)

Photo ofΒαρνούντας : Κορυφή Τάιμα ή Παππούς (1667 μ.) Photo ofΒαρνούντας : Κορυφή Τάιμα ή Παππούς (1667 μ.) Photo ofΒαρνούντας : Κορυφή Τάιμα ή Παππούς (1667 μ.)

June 13, 2021
June 2021

near Flórina, West Macedonia (Greece)

Ξεκινάμε από τον Άγιο Αντώνιο (950 μ.) πάνω από την Φλώρινα (φωτ.1). Το μονοπάτι το βρίσκουμε πίσω από το εκκλησάκι (υπάρχει πληφοροριακή πινακίδα φωτ.2 και 25 ). Ανηφορίζει πολύ ελαφρά, κάνει ένα κύκλο προς τα αριστερά και καταλήγει σε 20΄ στο μικρό καταφύγιο “Χ. Φάτσης” του ΣΕΟ Φλώρινας στη θέση Οροπέδιο (φωτ.3) . Συνεχίζουμε (φωτ.4 και 5). Περνάμε πρώτα από την Κρύα βρύση (ξύλινο σπιτάκι με πηγή και κιόσκι φωτ.6). Ανηφορίζουμε σε δάσος οξιάς. Καταλήγουμε σε δρόμο (φωτ.7). Τον ακολουθούμε προς τα δεξιά, μπαίνουμε ξανά σε μονοπάτι και στη συνέχεια συναντάμε το δρόμο, τον ακολουθούμε δεξιά (φωτ.8). Μετά από δύο διχάλες του δρόμου στις οποίες πάμε αριστερά (φωτ. 9 και 10) φτάνουμε σε ξέφωτο όπου συναντάμε άλλο κιόσκι (φωτ.11). Είμαστε στη θέση Τριφυλλίτσι. Εκεί ανεβαίνουμε μέσα στο δάσος οξιάς (έχει κίτρινους στυλίσκους). Βγαίνουμε στην κορυφογραμμή και στρεφόμαστε αριστερά προς τον Μαύρο βράχο (φωτ.12). Περνάμε από ξέφωτα, φτάνουμε σε γυμνό και ανεβαίνουμε στην κορυφή Τάιμα ή Παππούς (1667 μ ,φωτ.13).
Επιστροφή: Λίγο πιο κάτω απ’ την κορυφή παίρνουμε δεξιά το πολύ κατηφορικό μονοπάτι (φωτ.14). Κόβουμε δρόμο (φωτ.15). Κατεβαίνουμε σε τρίστρατο (φωτ.16), στη θέση Μπομπότα καλύβια. Περνάμε την Βλάχικη πλάκα (βράχος αρκούδας). Μετά, αριστερά μας μονοπάτι για Λαυκί, Κρύα βρύση, καταφύγιο Οροπεδίου (φωτ.17). Εμείς παίρνουμε τη ράχη ευθεία μπροστά ανηφορικά, που ονομάζεται Φτερούγες Νίκης (αναρριχητικό πεδίο ΣΕΟΦ) και την ακολουθούμε. Συνεχίζουμε κατηφορικά και σε διχάλα του μονοπατιού, που αριστερά κατεβαίνει κοφτά προς τον Άγιο Αντώνιο (φωτ.18), πάμε δεξιά. Φτάνουμε σε δρόμο (δεξιά το καταφύγιο του Φ.Ο.Ο.Φ, φωτ.19). Ακολουθούμε το δρόμο αριστερά ανηφορικά, όπου εκκλησάκι (φωτ.20). Μετά από λίγο τον αφήνουμε. Ανεβαίνουμε αριστερά κόντρα στο “κοφτό” προς Άγιο Αντώνιο μονοπάτι (φωτ.21), που αφήσαμε πριν στη διχάλα και πήγαμε δεξιά. Ξαναβρίσκουμε το δρόμο, περνάμε απέναντι (φωτ.22). Κι αμέσως φτάνουμε στη θέση Κάρβουνα (φωτ.23). Από το ξέφωτο αυτό, στα δεξιά (φωτ.23), ακολουθούμε κατηφορικό μονοπάτι που σε 5΄ μας βγάζει στο μονοπάτι της ανάβασης, λίγο πριν το καταφύγιο του ΣΕΟ. Η συνέχεια για κάτω, μέχρι τον Άγιο Αντώνιο, είναι γνωστή.

Περιγραφή – Οδηγοί Βουνού: Γιάννης Τσιότας – Κώστας Σιόμος συνοδοιπόροι.