Βίγλα - Μπελα βοντα - Αγιος Γερμανός : Βαρνούντας

Photo ofΒίγλα - Μπελα βοντα - Αγιος Γερμανός : Βαρνούντας Photo ofΒίγλα - Μπελα βοντα - Αγιος Γερμανός : Βαρνούντας Photo ofΒίγλα - Μπελα βοντα - Αγιος Γερμανός : Βαρνούντας

October 16, 2022
October 2022

•   4.9 5 Reviews

near Pisodhérion, West Macedonia (Greece)

Μια εύκολη και όμορφη διαδρομή που ξεκινάει απέναντι από το χιονοδρομικό κέντρο της Βίγλας ,αλλά η καταγραφή της διαδρομής αρχίζει από τις ανεμμογενήτριες και μετά, μέχρι εκεί είναι χωματόδρομος περίπου 3 χιλιόμετρα. Η διαδρομή αρχίζει από το εικονοστάσι που βλέπουμε στα αριστερά μας και ταμπέλα σήμανσης Αγ.Γερμανός- Βίγλα.( βλέπε φώτο αφετηρίας).

Ακολουθώντας τον χωματόδρομο που είναι και το μονοπάτι Ε6 φτάνουμε στο καταφύγιο , παρακάμπτωντας την κορυφή ακολουθώντας μη ευκρινές μονοπάτι ( γελαδόστρατα) μας οδηγεί σε διάσελο που μπροστά και δεξιά μας είναι η κορυφή Μπέλα Βόντα. Από την κορυφή Μπέλα Βόντα (2154μ) κατηφορίζουμε με κατεύθυνση δυτική προς το διάσελο που χωρίζει τις κορυφές Μπέλα Βόντα και Ποτίστρα (2118μ) . Η ανάβαση στην Ποτίστρα είναι εύκολη ακολουθώντας σχετικά ελέυθερη πορεία με κατεύθυνση το ορόσημο που διακρίνεται ευκρινώς.Εδώ είναι η ωραιότερη θέα αν ο καιρός το επιτρέπει ( σε εμας δεν το επέτρεψε πλήρως). Απο την κορυφή Ποτίστρα κατεβαίνουμε ελεύθερα προς τον χωματόδρομο που βλέπουμε που είναι και το μονοπάτι Ε6 , τον οποίο ή τον ακολουθούμε ή ακολουθούμε το μονοπάτι εναλλάξ με το χωματόδρομο (Ε6) μέχρι το χωριό Άγιος Γερμανός . Λίγο πριν φτάσουμε στο χωριό (3 χιλιόμετρα περίπου) αν ακολουθήσουμε σε εκείνο το σημείο το μονοπάτι θα συναντήσουμε το εκκλησάκι της Κοιμήσεως της Θεοτόκου που στην πίσω του πλευρά υπάρχει βρύση για νερό.
Η σήμανση του μονοπατιού είναι υποτυπώδης( ανύπαρκτη ) και είναι απαραίτητη η χρήση gps .
Η διαδρομή πραγματοποιήθηκε με τον ΕΟΣ Κοζάνης.
Υ.Γ. Θα ήθελα να μου πείτε άν σας βοήθησε η καταγραφή,μην κάθομαι και γράφω τζάμπα.

An easy and beautiful route that starts opposite the ski center of Vigla, but the recording of the route starts from the wind turbines , until there is a dirt road about 3 kilometers. The route starts from the iconostasis that we see on our left and a sign indicating Ag. Germanos - Vigla. (see photo of the starting point).
Following the dirt road, which is also the E6 path, we reach the shelter, bypassing the peak, following a not clear path (cow path) that leads us to a saddle where in front and to our right is the Bella Vonda peak. From the top of Bella Vonda (2154m) we descend in a westerly direction towards the pass that separates the peaks of Bella Vonda and Potistra (2118m). The ascent to Potistra is easy following a relatively free course towards the landmark that is clearly visible. Here is the most beautiful view if the weather allows it (it didn't fully allow it for us). From the top of Potistra we descend freely towards the dirt road we see which is also the E6 path, which we either follow or follow the path alternating with the dirt road (E6) until the village of Agios Germanos. Shortly before we reach the village (about 3 kilometers) if we follow the path at that point we will come across the chapel of the Dormition of the Virgin Mary which has a water fountain on its back side.
The marking of the path is rudimentary (non-existent) and the use of GPS is necessary.

Αφετηρία

Ποτίστρα

ορειβατικό καταφύγιο

Μη εμφανές μονοπάτι ( γελαδόστρατα)

διάσελο Πλατό

PictographFlora Altitude 6,232 ft

Μανιτάρι Lepista nuda (Clitocybe nuda)

Μπέλα Βόντα

προς κορυφή Ποτίστρα

κορυφή Ποτίστρα

διασταύρωση με χωματόδρομο Ε6

εδώ παίρνουμε το μονοπάτι

PictographTree Altitude 5,765 ft
Photo ofSorbus aucuparia Αγριοσορβιά ή αγριομουσμουλιά Photo ofSorbus aucuparia Αγριοσορβιά ή αγριομουσμουλιά Photo ofSorbus aucuparia Αγριοσορβιά ή αγριομουσμουλιά

Sorbus aucuparia Αγριοσορβιά ή αγριομουσμουλιά

διασταύρωση με χωματόδρομο Ε6

χωματόδρομο Ε6

έξοδος σε μονοπάτι

Photo ofθέα προς εκκλησάκι Κοιμήσεως της Θεοτόκου και Πρέσπες Photo ofθέα προς εκκλησάκι Κοιμήσεως της Θεοτόκου και Πρέσπες Photo ofθέα προς εκκλησάκι Κοιμήσεως της Θεοτόκου και Πρέσπες

θέα προς εκκλησάκι Κοιμήσεως της Θεοτόκου και Πρέσπες

έξοδος σε Ε6 χωματόδρομο

Α. Γερμανός

• Photo of Τριανταφυλλίδης Δημοσθένης
    Τριανταφυλλίδης Δημοσθένης Oct 17, 2022

Κανονικά έπρεπε να βάλω άσχημη αξιολόγηση για την συμπεριφερό σου . Χαχαχα ¨ολα καλά μια πανέμορφη διαδρομή και έυκολη διαδορμή

• Photo of Ηλίας Λευκόπουλος
    Ηλίας Λευκόπουλος Oct 17, 2022

Εύκολη διαδρομή που σου δίνει τη δυνατότητα να απολαύσεις τις όμορφες εικόνες του τοπίου. Ιδανική επιλογή για συλλόγους που θέλουν μαζικότητα στις δραστηρίότητές τους. Η σήμανση βέβαια είναι ανύπαρκτη και οπωσδήποτε θα χρειαστεί το gps

• Kritonz Oct 17, 2022

Όμορφη διαδρομή με θέα καταπληκτική!

• Photo of Stelios Der
    Stelios Der Oct 19, 2022

Πολύ κατατοπιστική περιγραφή και καταγραφή.