Βαρνούντας (Βίγλα - Κίρκο - Άγιος Γερμανός)

Photo ofΒαρνούντας (Βίγλα - Κίρκο - Άγιος Γερμανός) Photo ofΒαρνούντας (Βίγλα - Κίρκο - Άγιος Γερμανός) Photo ofΒαρνούντας (Βίγλα - Κίρκο - Άγιος Γερμανός)

October 16, 2022
October 2022

•   5 4 Reviews

near Pisodhérion, West Macedonia (Greece)

Μια κλασσική και εύκολη διαδρομή ιδιαίτερης ομορφιάς που ξεκινάει συνήθως από το Σαλέ του Χιονοδρομικού Κέντρου της Βίγλας. Ακολουθώντας χωματόδρομο φτάνουμε στη βάση της κορυφογραμμής της Πινερίτσας με τις ανεμμογενήτριες. Τραβερσάρουμε την κορυφογραμμή ακολουθώντας χωματόδρομο ο οποίος μας οδηγεί στο διάσελο μεταξύ των κορυφών Πινερίτσα και Ελάτια. Συνεχίζουμε με κατεύθυνση το καταφύγιο του Φ.Ο.Ο.Φ. που διακρίνεται στη βάση της κορυφής Ελάτια και παρακάμπτουμε την κορυφή από τη νότια πλευρά της ακολουθώντας γελαδόστρατα η οποία μας οδηγεί σε διάσελο. Απο αυτό το σημείο το μονοπάτι ανηφορίζει ΄έντονα με κατεύθυνση δυτική και μας οδηγεί στην κορυφή Κίρκο ή Μπέλα Βόντα. Κατηφορίζουμε με κατεύθυνση δυτική προς το διάσελο που χωρίζει τις κορυφές Κίρκο και Δίκορφο. Η ανάβαση στo Δίκορφο είναι εύκολη ακολουθώντας σχετικά ελέυθερη πορεία με κατεύθυνση το ορόσημο που διακρίνεται ευκρινώς. Από την 1η κορυφή του Δίκορφου η θέα προς τις λίμνες των Πρεσπών είναι εξαιρετική εφόσον το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες. Κατηφορίζουμε ελέύθερα από την κορυφή με κατεύθυνση βόρεια προς τον χωματόδρομο που διακρίνεται χαμηλότερα. Τον διασχίζουμε και κατεβαίνουμε στο βάθος της ρεματιάς για να συναντήσουμε το μονοπάτι που κατηφορίζει παράλληλα στα δεξιά της αρχικά και αριστερά της στην συνέχεια. Βγαίνουμε σε χωματόδρομο τον οποίο ακολουθούμε κατηφορίζοντας και ακολουθεί σύντομα παράκαμψή του η οποία μας οδηγεί στο εκκλησάκι της Κοιμήσεως της Θεοτόκου πάνω από τον Άγιο Γερμανό. Συνεχίζουμε να κατηφορίζουμε πάνω σε ράχη και βγάινουμε τελικά και πάλι στον χωματόδρομο που τον ακολουθούμε πλέον μέχρι τον Άγιο Γερμανό.
Η σήμανση του μονοπατιού είναι υποτυπώδης και είναι απαραίτητη η χρήση gps. Για όσους προβληματίζονται στο να κινηθούν ελεύθερα εκτός μονοπατιού έστω κι αν το τερέν δεν παρουσιάζει δυσκολία, υπάρχει η επιλογή να ακολουθήσουν τον χωματόδρομο μετά την κορυφή Δίκορφο έως το χωριό. Νερό θα βρεί κανείς στη βρύση πίσω από το εκκλησάκι της Κοιμήσεως της Θεοτόκου.

Photo ofΕκκίνηση διαδρομής στην αρχή της κορυφογραμμής της Πινερίτσας Photo ofΕκκίνηση διαδρομής στην αρχή της κορυφογραμμής της Πινερίτσας Photo ofΕκκίνηση διαδρομής στην αρχή της κορυφογραμμής της Πινερίτσας

Εκκίνηση διαδρομής στην αρχή της κορυφογραμμής της Πινερίτσας

Δασικός δρόμος παράκαμψης της κορυφογραμμής της Πινερίτσας

Photo ofΔασικός δρόμος παράκαμψης της κορυφογραμμής της Πινερίτσας Photo ofΔασικός δρόμος παράκαμψης της κορυφογραμμής της Πινερίτσας Photo ofΔασικός δρόμος παράκαμψης της κορυφογραμμής της Πινερίτσας

Δεν υπήρχε ροή νερού

Δασικός δρόμος παράκαμψης της κορυφογραμμής της Πινερίτσας

Photo ofΔιάσελο μεταξύ της Πινερίτσας και της Ελατιάς Photo ofΔιάσελο μεταξύ της Πινερίτσας και της Ελατιάς Photo ofΔιάσελο μεταξύ της Πινερίτσας και της Ελατιάς

Διάσελο μεταξύ της Πινερίτσας και της Ελατιάς

Photo ofΚαταφύγιο «ΗΛΙΑΣ ΒΥΖΑΝΤΗΣ» στη θέση «Κοσάγια» Photo ofΚαταφύγιο «ΗΛΙΑΣ ΒΥΖΑΝΤΗΣ» στη θέση «Κοσάγια» Photo ofΚαταφύγιο «ΗΛΙΑΣ ΒΥΖΑΝΤΗΣ» στη θέση «Κοσάγια»

Καταφύγιο «ΗΛΙΑΣ ΒΥΖΑΝΤΗΣ» στη θέση «Κοσάγια»

Το Καταφύγιο «ΗΛΙΑΣ ΒΥΖΑΝΤΗΣ» χτίστηκε από τα μέλη του Φυσιολατρικού Ορειβατικού Ομίλου Φλώρινας (Φ.Ο.Ο.Φ.) σε οικόπεδο που παραχωρήθηκε από τον Αναγκαστικό Συνεταιρισμό Δασοκτημόνων Πισοδερίου, στα τέλη της δεκαετίας του 80.

Μονοπάτι παράκαμψης της κορυφής Ελάτια.

Photo ofΔιάσελο μεταξύ των κορυφών Ελάτια και Κίρκο (Μπέλα Βόντα) Photo ofΔιάσελο μεταξύ των κορυφών Ελάτια και Κίρκο (Μπέλα Βόντα) Photo ofΔιάσελο μεταξύ των κορυφών Ελάτια και Κίρκο (Μπέλα Βόντα)

Διάσελο μεταξύ των κορυφών Ελάτια και Κίρκο (Μπέλα Βόντα)

Photo ofΑνηφορικό μονοπάτι προς την κορυφή Κίρκο Photo ofΑνηφορικό μονοπάτι προς την κορυφή Κίρκο Photo ofΑνηφορικό μονοπάτι προς την κορυφή Κίρκο

Ανηφορικό μονοπάτι προς την κορυφή Κίρκο

Photo ofΜικρό πλατό κάτω από την κορυφή Κίρκο Photo ofΜικρό πλατό κάτω από την κορυφή Κίρκο Photo ofΜικρό πλατό κάτω από την κορυφή Κίρκο

Μικρό πλατό κάτω από την κορυφή Κίρκο

Κορυφή Κίρκο (ή Μπέλα Βόντα) 2155μ

Photo ofΔιάσελο μεταξύ των κορυφών Κίρκο και Δίκορφο Photo ofΔιάσελο μεταξύ των κορυφών Κίρκο και Δίκορφο Photo ofΔιάσελο μεταξύ των κορυφών Κίρκο και Δίκορφο

Διάσελο μεταξύ των κορυφών Κίρκο και Δίκορφο

Photo ofΗπια ανηφορικό μονοπάτι με κατεύθυνση την κορυφή Δίκορφο Photo ofΗπια ανηφορικό μονοπάτι με κατεύθυνση την κορυφή Δίκορφο Photo ofΗπια ανηφορικό μονοπάτι με κατεύθυνση την κορυφή Δίκορφο

Ηπια ανηφορικό μονοπάτι με κατεύθυνση την κορυφή Δίκορφο

Δίκορφο, 1η κορυφή 2112μ

Ελεύθερη κατάβαση από την κορυφή Δίκορφο.

Κατεύθυνση προς τον χωματόδρομο που διακρίνεται χαμηλότερα

Photo ofΔιάσχιση χωματόδρομου και συνέχεια κατάβασης στο βάθος της ρεματιάς Photo ofΔιάσχιση χωματόδρομου και συνέχεια κατάβασης στο βάθος της ρεματιάς

Διάσχιση χωματόδρομου και συνέχεια κατάβασης στο βάθος της ρεματιάς

Photo ofΔιάσχιση ρέματος με προορισμό το μονοπάτι που κατηφορίζει στα δεξιά του Photo ofΔιάσχιση ρέματος με προορισμό το μονοπάτι που κατηφορίζει στα δεξιά του

Διάσχιση ρέματος με προορισμό το μονοπάτι που κατηφορίζει στα δεξιά του

Photo ofΔιάσχιση ρέματος και συνέχεια πορείας σε μονοπάτι στα αριστερά του Photo ofΔιάσχιση ρέματος και συνέχεια πορείας σε μονοπάτι στα αριστερά του

Διάσχιση ρέματος και συνέχεια πορείας σε μονοπάτι στα αριστερά του

Εξοδος σε χωματόδρομο - κατεύθυνση δεξιά

Συνέχεια μονοπατιού στα δεξιά του δασικού δρόμου

Σήμανση μονοπατιού Ε6

Ιερός Ναός Κοιμήσεως της Θεοτόκου

Έχει βρύση στο πίσω μέρος της εκκλησίας

Photo ofΔιάσχιση χωματόδρομου και συνέχεια κατάβασης πάνω σε ράχη Photo ofΔιάσχιση χωματόδρομου και συνέχεια κατάβασης πάνω σε ράχη Photo ofΔιάσχιση χωματόδρομου και συνέχεια κατάβασης πάνω σε ράχη

Διάσχιση χωματόδρομου και συνέχεια κατάβασης πάνω σε ράχη

Κατάβαση πάνω σε ράχη

Κατεύθυνση προς τον χωματόδρομο που διακρίνεται χαμηλότερα

Photo ofΈξοδος στον χωματόδρομο προς Αγιο Γερμανό. Κατεύθυνση αριστερά Photo ofΈξοδος στον χωματόδρομο προς Αγιο Γερμανό. Κατεύθυνση αριστερά Photo ofΈξοδος στον χωματόδρομο προς Αγιο Γερμανό. Κατεύθυνση αριστερά

Έξοδος στον χωματόδρομο προς Αγιο Γερμανό. Κατεύθυνση αριστερά

PictographInformation point Altitude 3,419 ft
Photo ofΠινακίδα με πληροφορίες για την οικιστική ανάπτυξη του Αγίου Γερμανού Photo ofΠινακίδα με πληροφορίες για την οικιστική ανάπτυξη του Αγίου Γερμανού Photo ofΠινακίδα με πληροφορίες για την οικιστική ανάπτυξη του Αγίου Γερμανού

Πινακίδα με πληροφορίες για την οικιστική ανάπτυξη του Αγίου Γερμανού

Κεντρική πλατεία Αγίου Γερμανού

• Photo of Τριανταφυλλίδης Δημοσθένης
    Τριανταφυλλίδης Δημοσθένης Oct 17, 2022

Για άλλη μια φορά διαπιστώνουμε την ασάφεια που υπάρχει στους χάρτες σχετικά με την ονομασία κορυφών και περιοχών . Εύκολη διαδορμή με όμορφες εικόνες

Βατή και όμορφη διαδρομή . Πρόβλημα η σήμανση που είναι σχεδόν ανύπαρκτη

• Photo of stergios zarogiannis
    stergios zarogiannis Oct 17, 2022

Ομορφη διαδρομή και εύκολη , Ιδιαίτερης ομορφιάς ειδικά από την θέση ποτίστρα.., και από το εκκλησάκι της κοιμήσεως της Θεοτόκου.

• Kritonz Oct 17, 2022

Όμορφη διαδρομή, με ωραία θέα. Η σηματοδότηση όμως σχεδόν ανύπαρκτη.

Πλήρης και κατατοπιστική περιγραφή.

• Photo of Stelios Der
    Stelios Der Oct 19, 2022

Πολύ κατατοπιστική περιγραφή και καταγραφή.