Barcın - Kirazlıyayla - Balarim Kayalıkları - Göllüce

Photo ofBarcın - Kirazlıyayla - Balarim Kayalıkları - Göllüce Photo ofBarcın - Kirazlıyayla - Balarim Kayalıkları - Göllüce Photo ofBarcın - Kirazlıyayla - Balarim Kayalıkları - Göllüce

12 mi
December 29, 2019
December 2019

near Barcın, Bursa (Türkiye)

29 Aralık 2019 tarihinde Kadir SOYALTIN rehberliğinde Bursa Kent meydanında 21 Doğaseverler YEBUDAK faaliyeti olarak iki araçla yola çıktık.
1 kişininde Barçın yol ayrımından katılmasıyla 22 kişi olarak300 rakımlı Yenişehir'in Barçın köyüne geldik.
Köy camisinin altında çaylarımızı içtikten sonra kasvetli bir havada kuzeye doğru yürüyüşe başladık.
Barçın köyünün 7-8 km kuzeyinde eskiden bu köyün yaylası olan Kirazlı yayla köyüne bu köyden toplam 3 yol gidiyor. ortadaki en geniş araç yolu ve biz bunu takip etmedik. Çıkışta solda olan Yebudak'ın genel rotası fakat bu sefer onuda takip etmeyin en sağdaki yer yer traktör yolu olan yer yerde bahçe ve orman içinden geçen rotayı takip ederek yürüdük.
Barçın köyünden sonra sürekli ama yavaş yavaş yükselerek önce yağmur sonra karda devam ederek Kirazlıyayla köyüne ulaştık. Yol üzerinde iki yerde su kaynağına denk geldik.
Kirazlıyayla köyünün kahvesi henüz açılmamış olsada Eyüp abi sağolsun bizim için açtı ve bizde öğlen yemeğimizi karda değilde sıcakta yapma imkanı bulduk.
Kirazlıyayla 700 rakımda bir köy ve nufusu oldukça az olsada insanları çok sıcakkanlılar.
Köyden sonra göllüceye giden net bir araç yolu olsada biz önce batıya doğru yürüyüp sonra kayalıklar arasından Balarım kayalıklarına doğru yöneldik.
Kar yağmaya devam ediyor soğuk dışımızı iyice üşütüyor olsada biz oldukça eğlenerek ayva yiyerek yer yer bahçelerden yer yer patkalardan yürüyerek birbuçuk saat kadar sonra Balarım kayalıklarına geldik.
Kayalıklardan az yukarıda üç tane dev meşe ağacı varki gerçekten görülmeye değer bir mesire yeri, hemen altında da bir yatır mevcut, direği olsada kitabesi olmadığı için net birşey öğrenemedik.
Balarımın köye yakın kayasının üzerinden iznik gölü ve eski göllüce yerleşimini bol bol resmettikten sonra zeytinlikler arasından İznik gölüne saat dört gibi indik.
500 metre kadar göl kıyısından doğuya yürüyerek yeni göllüce yerleşimimnin muhtarlık ve çay bahçesine ulaştık.
Göl manzaralı çaylarımızı yudumlayıp hep birlikte Yenişehir üzerinden Bursa'ya döndük.
Bursa'dan Araç yolu toplam 190 km (Bursa-Barçın-Yenişehir-Ana yoldan Göllüce ve aynı yoldan bursaya dönüş)
Yürüyüş Parkuru Toplam 17,5 km. (Bizim parkurun biraz uzun görünmesinin nedeni yine gitmediğimiz yerlere cep telefonunun nabız atması nedeniyle. Onu düzeltmeyi halen çözemedik)
Parkur üzerinde su kaynakları mevcut. Toplam 500 metre kadar irtifa kazanılıp 700 metre kadar iniş oluyor. Parkurun çok güzel seyir özelliği var. Hava güzel olursa bütün göl ayaklarınızın altında görünüyor fakat bugün hava hep yağışlı ve sisli idi.
Sonbahar ya da ilkbaharda daha keyifli olabilecek bir parkur. parkur üzerindeki kayalarda geleneksel tırmanışlar ve kamp yapılabilinir.

Yol üzerinde yer yer büyük çınar ağaçları mevcut

Yol üzerinde ki birkaç içilebilinir su kaynağından birisi

Yol kenarını büyük ihtimal Orman işletmesi tarafından ekilen Fıstık çamları

Köye sisli ve karlı bir havada girdik.

Kirazlıyayla Köy camisi

Hep birlikte Kirazlıyaylada bulunan köy kahvesinde Yemeğimizi yedik.

kar 10 cm buldu

Artık göle doğru inişe başladık.

Bu kayadan iniş güzel olacaktır.

Sisin menzilini geçtik. Artık Göl görünüyor

Gölcük köy üzerindeki mesire alanı

Meselik

Yatırın kitabesi olmadığı için net bir bilgi alamadık. Ama etrafını çöplüğe ve içki sofrasına çevirenlere yazık...

Batı Balarım kayalıklarından Eski göllüce yerleşimi

Balarım kayalıkları Teni göllüce yerleşimi, iznik gölü ve en arkada İznik ilçesi

Doğu balarım kayasının arasından oldukça dik inişten yeni göllüce yerleşimine inişimiz devam ediyor

Artık göl kıyısına indik, birazda sahil manzaralı yürüyeceğiz

faaliyet sonu çaylarımızı göl manzaralı rahatça içebileceğimiz güzel salaş bir mekan