Barcelona, caminant per la muntanya de Montjuïc

Photo ofBarcelona, caminant per la muntanya de Montjuïc Photo ofBarcelona, caminant per la muntanya de Montjuïc Photo ofBarcelona, caminant per la muntanya de Montjuïc

December 15, 2022
December 2022

near Sants-Montjuïc, Catalunya (España)

Magnífic recorregut per la muntanya de Montjuïc, en el que a més de passar per molts dels interessants indrets (culturals, esportius, botànics, militars, lúdics, comercials, científics, etc.) que hi ha, hem gaudit de imponents vistes panoràmiques sobre la ciutat i la façana marítima de Barcelona.

Comencem la caminada a la plaça Espanya, a sota de les torres Venecianes de la Fira Barcelona, on pujant per l’avinguda, anem al pavelló Mies van der Rohe i a Casa Ramona (Caixa Fòrum), continuant cap al Pobles Espanyol i la Fuixarda, fins arribar a la plaça Sant Jordi, amb una escultura eqüestre del sant i un mirador des del que tenim bones vistes de la zona est de Barcelona i el Baix Llobregat.

Seguim a munt i de seguida arribem a l’anella Olímpica de Barcelona’92. En aquest indret hi ha els principals equipaments de les Olimpíades, com són les Piscines Picornell, INEFTC, el palau Sant Jordi i l'estadi de Montjuïc, així com la torre de comunicacions de Calatrava i l’amplia plaça Europa. Passem pel davant del peveter de l’estadi i anem al museu Olímpic, on passant per un camí sota les pistes d’aeromodelisme, arribem al Jardí Botànic, que visitem (preu 2,50€), fent un ràpid recorregut per les seves instal·lacions.

Sortim del jardí i anem cap al mirador del Migdia, amb bones vistes sobre la zona portuària i el Baix Llobregat. Seguim la marxa i ara sempre per la façana marítima, arribem al castell de Montjuïc (al que no entrem a visitar), observant els seus fossats i torretes de vigilància. Seguim fins al mirador de l’Alcalde, des d’on podem observar tota la ciutat i el port. Ben a prop del mirador, trobem la plaça de la Sardana amb un monument a la dansa i els bonics jardins de Joan Brossa.

De seguida arribem a Miramar, un excel·lent mirador sobre Barcelona i el port, baixem per les escales Forestier, passem pel parc del mirador del Poble Sec i pugem a les piscines municipals de Montjuïc. Anem als bonics jardins de Mossèn Cinto Verdaguer, passem per la Fundació Miró, baixem per les escales del Generalife i arribem al teatre Grec, on visitem l'amfiteatre i els jardins. Seguim la marxa i anem cap a la mítica font del Gat, des d’0n baixem cap al mercat de les Flors, on te la seu el teatre Lliure i el institut del Teatre.

Desprès de passar per l’antic pavelló d’esports, anem al MNAC-Museu d’Art Contemporani de Catalunya, on tenim molt bones vistes de Barcelona, les escales i la font Màgica, a on baixem tot seguit. Trobem primer les quatre columnes de Puig i Cadafalch i al seu costat la font Màgica sense aigua (per la sequera totes les fonts ornamentals estan tancades). Només ens resta baixar a l’avinguda per arribar al punt d’inici d’aquesta interessant caminada.

PictographMetro Altitude 88 ft

PictographSports facility Altitude 266 ft

Piscines Municipals de Montjuïc

PictographFlora Altitude 348 ft
Photo ofJardins de Mossèn Cinto Verdaguer i telefèric de Montjuïc Photo ofJardins de Mossèn Cinto Verdaguer i telefèric de Montjuïc Photo ofJardins de Mossèn Cinto Verdaguer i telefèric de Montjuïc

Jardins de Mossèn Cinto Verdaguer i telefèric de Montjuïc

PictographMuseum Altitude 289 ft

Fundació Joan Miró

Teatre Grec

PictographFountain Altitude 243 ft

Font del Gat

Photo ofMercat de les Flors - Teatre Lliure Photo ofMercat de les Flors - Teatre Lliure Photo ofMercat de les Flors - Teatre Lliure

Mercat de les Flors - Teatre Lliure

PictographMuseum Altitude 240 ft
Photo ofMNAC - Museu Nacional d'Art de Catalunya Photo ofMNAC - Museu Nacional d'Art de Catalunya Photo ofMNAC - Museu Nacional d'Art de Catalunya