Baraklı - Gököz Göleti

January 12, 2020
January 2020

near Baraklı, Bursa (Türkiye)

Bursa kent meydanından Toplam 4 minibüsle Bursa'ya 55 km, Keles'e 8 km kala 1000 rakımdaki Baraklı Köyüne doğru yola çıktık.
Köy kahvesinde sıcak çaylarımızı yudumladıktan sonra Emrah Kaya rehberliğinde ve Kadir SOYALTIN artçılığında Köyden Baraklı Göletine doğru 8 km sürecek soğuk asfalt yolda yürüyüşe başladık. Hava önceleri soğuk ve kapalıydı. Yükselmeye başladıkça önce çevremizdeki dağların kuzeye bakan yüzleri karla kaplanmaya başladı ilerledikçe her yer kar olmaya başladı ve kapalı havada yerini kara bıraktı.
Yol karla kaplandıkça biz oldukça kalabalık olarak yürüdük ve yarı yolu geçmişken alternatif ama toprak yola girdik. Burada kar kalınlığı 50 cm kadar yükseldi ve tabi bu durum öncü yürüyen ve karda iz açanları oldukça zorlasa da arka tarafta yürüyüş oldukça keyifliydi..
Saat 10:00 da başlayan yürüyüşümüz yaklaşık 3 saat sonra Yemek ve mola yerimiz olan baraklı göleti yaklaşık 1300 rakımda ve gölün çevresi 1 km civarında.
Dün gelen arkadaşlarımız gölün etrafında çadır kurmuşlardı ve yemek molamızda oldukça yoğunlaşan kara rağmen buz tutan gölün üzerinde bol bol fotoğraf çekindik.
Baraklı göletinde su kaynağı var. Gölün çevresinde bolca kamp yapılacak alan ve göl üzerinde iskelede mevcut. Henüz gölet paralı hale getirilmemiş, çok şükür..
Dönüşe geçince normal araç yolundan geriye döndük. ve yaklaşık iki saate baraklı köy kahvesine ulaşıp, köy mahsulü ürünlerden alıp çayımızı içtik.
Saatin henüz erken olmasından da yararlanarak köye 4 km mesafede Gököz Naturel park ve göletinede gittik. Akşam üstü açılan havada bol bol gölet fotoğrafları çekip sonrada güzel bir günü bitirerek Bursaya döndük..
Parkur kar olmasa yürüyüş yeri olarak güzel sayılmayacak bir parkur. Kış olunca ve her yer karlı olunca faaliyet güzelleşti... parkurda yer yer su kaynakları mevcut ve gölette balık tutulabilinir...