Banyuls-sur-mer - Port-Vendres - Colliure (Sentier Littoral) 11.12.2022

Photo ofBanyuls-sur-mer - Port-Vendres - Colliure (Sentier Littoral) 11.12.2022 Photo ofBanyuls-sur-mer - Port-Vendres - Colliure (Sentier Littoral) 11.12.2022 Photo ofBanyuls-sur-mer - Port-Vendres - Colliure (Sentier Littoral) 11.12.2022

-14 ft
December 19, 2022
December 2022

near Banyuls de la Marenda, Occitanie (France)

El Sentier Littoral és l’equivalent al Camí de Ronda o GR92.
Aparquem a l’estació de Banyuls i així, quan fem la tornada en tren, ja tindrem el cotxe a tocar.
El recorregut és un puja i baixa continu, gairebé sempre, a tocar del mar. El camí està pintat amb pintura groga i senyalitzat amb gran quantitat de pals verticals. En alguns trams, fins i tot el camí esta excessivament desgastat, suposadament, pel massiu pas de caminadors en èpoques de bany. Ara, a les acaballes de 2022 només trobem esportistes i passejadors esporàdics que aprofiten part del sender per les seves activitats.
A les platges que anem trobant, gairebé sempre, s’hi pot veure algun grup de bussejadors que passarien desapercebuts si no fos pel fet que, de tant en tant, treuen el cap de sota l’aigua.
També podreu observar gran quantitat de búnquers i altres edificacions bèl•liques i de defensa. En una d’aquestes construccions s’hi poden trobar uns marbres verticals amb els noms dels soldats desapareguts a la guerra de la independència d’Algèria.
Durant la major part del camí, a l’esquerra, hi trobem vinya, petits ceps heròics que sobreviuen entre feixes que aguanten la poca terra que conté aquesta zona pedregosa. Pagesia manual, de producció limitada i, possiblement, en fase d’extinció en un futur pròxim.
Molt de compte a fer aquesta caminada en dies on la climatologia sigui extrema. El fort vent i les onades poden dificultar i fer perillós aquest recorregut.
Quan arribem a Port-Vendres, i fins arribar a Colliure, el camí es transforma en urbà, a criteri meu, menys bonic.
A l’estació de Colliure els caps de setmana no hi ha servei d’estació. Cal comprar els bitllets a la maquineta que trobareu al costat de les escales que s’utilitzen per anar a la via 2. Nosaltres no ens movem de la via 1 i en dues parades i 6 minutets arribem a l’estació de Banyuls.
Colliure és un municipi turístic i amb molta història. Hi ha moltes coses per visitar i llocs per passejar i retratar, que units a la seva cultura i gastronomia el fan un poble interessant de conèixer. Una simple consulta al google, i en funció del temps que i vulgueu dedicar, vosaltres mateixos ho podeu comprovar.