Banyeres de Mariola- Riu Vinalopó- Bocairent

Photo ofBanyeres de Mariola- Riu Vinalopó- Bocairent Photo ofBanyeres de Mariola- Riu Vinalopó- Bocairent Photo ofBanyeres de Mariola- Riu Vinalopó- Bocairent

April 16, 2022
April 2022

near Casas del Notari, Valencia (España)

Sortida de Setmana Santa amb el grup TotNatura, i el seu guía en Josep Miró. Estem dormint a Alcoy (Hotel Reconquista) i el fem servir com a "base d'operacions" per fer sortides per la zona.
La Ruta d'avui ha estat condicionada per les pluges dels darrers dies i que ha fet que una ruta fàcil, s'hagi convertit en una ruta entretinguda (però molt "divertida"), en que hem tingut que treure'ns botes i mitjons 9 vegades!! per creuar les aigües desbordades del, normalment seca, riu Vinalopó

L 'autocar ens ha portat fins a Banyeres de Mariola i ens ha apropat, el més que ha pogut, fins a l'Àrea Recreativa del Molí de l'Ombria. Hem seguit, en principi, la Ruta dels Molins per visitar un parell de salts d'aigua i, desprès de tornar enrera, hem agafat la Ruta dels Miradors, que va guanyant alçada per descobrir bones vistes sobre Banyeres de Mariola i el seu bonic i guarnit castell.

Més endavant, hem abandonat aquesta ruta per continuar per pistes (i algún corriol) pel costat d'algunes masies importants (Reial de Baix, etc). Hem seguit per pista i l'hem deixada, per buscar un primer creuament del riu Vinalopó (seguint un track), però no ha sigut posible pel gran cabdal que avui portava el riu. Hem tornat a la pista que portavem i hem passat per devant de dos molins el de la Campana i el grandiós, però molt destruït, de Blanes (està prohibit el seu accés).

Hem continuat per un itinerari alternativo per veure la font de la Coveta i un saltant proper. Hem seguit fins el Mas de les Torretes, des d'on hem pujat (i baixat) als restes de la Torreta. Poc desprès hem entrat a la part més "divertida" de la sortida: el creuament fins a nou vegades del riu Vinalopó, i on, cada vegada, ha calgut treure'ns les botes per passar-ho. Per sort el día calurós ha fet agradable tot el recorregut i el fet de remullarnos.

Finalment hem sortit a una pista, i desprès d'una drecera per corriol, ens ha portat fins el Pla de l'Anima (pàrquing). Hem creuat una carretera i hem iniciat un bonic descens per corriol cap a Bocairent. El tram final per pista semblava un riu, per la gran cantitat d'aigua que portava.
L'autocar ens ha recollit poc desprès del Poliesportiu municipal i abans d'entrar al nucli urbà a tocar de la carretera d'accés.

Molí (en desús).

PictographWaterfall Altitude 2,301 ft

Cascada de la Ruta dels Molins.

PictographPicnic Altitude 2,346 ft

Dreta

PictographCave Altitude 2,430 ft

Mirador Banyeres de Mariola.

Passem per devant del Real de Baix de Maruja.

PictographLake Altitude 2,444 ft

Esquerra

Deixem la pista i girem per l'esquerra.

Molí de Blanes.

El pas per anar fins aquest molí está prohibit, per caigudes de pedres (la gent hi passa...).

PictographWaterfall Altitude 2,541 ft

PictographRiver Altitude 2,623 ft

PictographRiver Altitude 2,646 ft

Seguim un corriol.

Pàrquing i carretera, la creuem

Iniciem camí de baixada cap a Bocairent.

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Apr 25, 2022

Que hermosas rutas por la zona, las del agua me gustan mucho, yo que me considero un pez, en verano me entro en todo. lo que es agua! jajajaja

• Photo of chus59
    chus59 Apr 26, 2022

Muchas gracias Jordi por todos tus comentarios y valoraciones.
    Me alegro de k te gusten