BANJA LUKA: Veliki Ponir i Jovin Vis / Велики Понир и Јовин Вис

Photo ofBANJA LUKA: Veliki Ponir i Jovin Vis / Велики Понир и Јовин Вис Photo ofBANJA LUKA: Veliki Ponir i Jovin Vis / Велики Понир и Јовин Вис Photo ofBANJA LUKA: Veliki Ponir i Jovin Vis / Велики Понир и Јовин Вис

February 13, 2017
February 2017

near Starcevica, Republic of Srspka (Босния һәм Герцеговина)

Šetnja na Veliki Ponir, Jovin Vis i obližnje vrhove. Trek kreće od naselja Starčevica i kružnog je tipa. Krećući se Tuzlanskom ulicom u pravcu istoka, nakon 1,5 km staza silazi sa asfaltnog puta i ide zemljanim putem uzbrdo ka prvom vrhu Drenovača (490). Drenovača je obrasla gustim rastinjem, tako da izlazak na nju i nastavak ka Velikom Poniru prati probijanje kroz isto. Na Velikom Poniru (589) nalazi se lijepa poljana i od njega nastavljamo južno i dolazimo do prvih kuća gdje se nalazi i česma sa pitkom vodom. Krećući se dalje u pravcu zapada izlazimo na asfaltni put kojeg presjecamo i nastavljamo pravo zemljanim putem u pravcu zapada. Nastavljajući dalje polako ulazimo u crnogoričnu šumu. Prolazimo veliku čeku Lovačkog društva. Na ovom dijelu pazite da vas put ne odvede u pogrešnom pravcu jer ima dosta manjih puteva. Držite se najvećeg puta. Čak i kada dođete do biciklističkih tabli, imajte na umu na su one pravljene za bicikliste, što znači da ne izlaze na vrh i da prate samo zemljani put. Ka Jovinom Visu (710) možete dosta skratiti lutanje šumom ako budete pratili navigacione uređeje. Dalje idete u pravcu sjeverozapada i sa vaše lijeve strane ostavljate vrh Kajbakovac (672). Krećući se dalje u pravcu sjevera prolazite pored vrha Starčevica i ulazite u istoimeno naselje, odakle asfaltnim putem ide strm spust sve do ulaska u gradsku zonu i povratka na početnu tačku.