BAMEDI 7 Les Illes - Coll de l'Ullat

Photo ofBAMEDI 7 Les Illes - Coll de l'Ullat Photo ofBAMEDI 7 Les Illes - Coll de l'Ullat Photo ofBAMEDI 7 Les Illes - Coll de l'Ullat

August 12, 2021
July 2021

near les Illes, Occitanie (France)

BAMEDI: Travessa de mitja muntanya en 8 etapes iniciada al voltant del pantà de la Baells a l’Alt Berguedà i finalitzada al Mediterrani, a Portbou. Els majors reptes de la travessa han estat la llargada de les etapes la majoria entre 22 i 33 Km, la calor especialment les últimes etapes per la Serra de l’Albera i la manca de punts d’aigua, també en les últimes etapes. Nosaltres la vam fer al Juliol, però es millor en primavera avançada o setembre. En total han sortit 218 km, 7 d’ells en taxi per evitar la carretera des del punt d’inici a la Nou de Berguedà. Algunes etapes estan basades en la ruta “Del Pirineus al Mar”. Els tracks s’han gravat amb un mòbil Samsung J3 i el software GPX Viewer Pro. He corregit alguns errors amb el Base Camp.

BAMEDI 7. De les Illes al Xalet de L’Albera (Coll de l’Ullat) 26,5 km. Etapa principalment per sernder i pista sense trànsit. Passem pel Coll de Panissars (runes i via romana), El Pertús (una gerra cervesa reconfortant), El Xalet de l’Albera (Coll de Lli). Canviem dels boscos caducifolis i roures/pins als de sureres. Etapa molt calorosa i macada de punts d’aigua, sobretot a la part final.