BAMEDI 5 Santuari del Coral - Costoja (1)

Photo ofBAMEDI 5 Santuari del Coral - Costoja (1) Photo ofBAMEDI 5 Santuari del Coral - Costoja (1) Photo ofBAMEDI 5 Santuari del Coral - Costoja (1)

August 12, 2021
August 2021

near la Menera, Occitanie (France)

BAMEDI: Travessa de mitja muntanya en 8 etapes iniciada al voltant del pantà de la Baells a l’Alt Berguedà i finalitzada al Mediterrani, a Portbou. Els majors reptes de la travessa han estat la llargada de les etapes la majoria entre 22 i 33 Km, la calor especialment les últimes etapes per la Serra de l’Albera i la manca de punts d’aigua, també en les últimes etapes. Nosaltres la vam fer al Juliol, però es millor en primavera avançada o setembre. En total han sortit 218 km, 7 d’ells en taxi per evitar la carretera des del punt d’inici a la Nou de Berguedà. Algunes etapes estan basades en la ruta “Del Pirineus al Mar”. Els tracks s’han gravat amb un mòbil Samsung J3 i el software GPX Viewer Pro. He corregit alguns errors amb el Base Camp.

BAMEDI 5. Del Refugi del Coral a Costoja 25,9 km. La intenció inicial era anar cap a Sant Llorenç de Cerdans, però la dificultat de trobar-hi allotjament, ens va fer canviar la ruta inicial cap a Costoja. Travessarem un camp de golf pel mig (ningú ens va dir res), i fem alguns km d’asfalt fins a Costoja. Passem per Lamanere, Torres i Castell de Cabrens, Camp de Golf de Falgós i Costoja. A Costoja hi ha una Gité d’etape municipal, i només es pot menjar al restaurant del poble (alerta tanca els dilluns). Per reservar la Gité cal trucar a l’Ajuntament i millor demanar pel Richard, que parla un català perfecte.