BAMEDI 2 Clot del Moro - Ribes de Freser

Photo ofBAMEDI 2 Clot del Moro - Ribes de Freser Photo ofBAMEDI 2 Clot del Moro - Ribes de Freser Photo ofBAMEDI 2 Clot del Moro - Ribes de Freser

August 11, 2021
July 2021

near Clot del Moro, Catalunya (España)

BAMEDI: Travessa de mitja muntanya en 8 etapes iniciada al voltant del pantà de la Baells a l’Alt Berguedà i finalitzada al Mediterrani, a Portbou. Els majors reptes de la travessa han estat la llargada de les etapes la majoria entre 22 i 33 Km, la calor especialment les últimes etapes per la Serra de l’Albera i la manca de punts d’aigua, també en les últimes etapes. Nosaltres la vam fer al Juliol, però es millor en primavera avançada o setembre. En total han sortit 218 km, 7 d’ells en taxi per evitar la carretera des del punt d’inici a la Nou de Berguedà. Algunes etapes estan basades en la ruta “Del Pirineus al Mar”.

BAMEDI 2. Des del Refugi del Clot del Moro a Ribes de Fresser 33,1 km. Passem per Castellar de n’Hug, Santuari del Montgrony (bon lloc per fer un bon dinar), coll de Pardinella, Collada de Grats, El Baell, Balneari de Montagut i Ribes de Fresser. Començarem fent uns 200m per carretera, camí entre bosc, pista fins al Montgrony i camí i pista abandonada fins al Coll de Grats. L’ultim tram fins a Ribes per pista. Vam tenir la sort d’agafar un dia amb sol somort i no massa calor.