Photo ofBalma de les Set Portes, Serrat de la Madrona i Alzina dels Colls des de Casserres Photo ofBalma de les Set Portes, Serrat de la Madrona i Alzina dels Colls des de Casserres Photo ofBalma de les Set Portes, Serrat de la Madrona i Alzina dels Colls des de Casserres

January 31, 2024
January 2024

near Casserres, Catalunya (España)

Una agradable caminada pel baix Bergadà on no ens caldrà afrontar grans pendents a l’abast d tothom. Seguirem per camins i pistes senyalitzats amb bona part amb marques de GR. Iniciem la caminada a l’aparcament de l’Alsina dels Colls que deixem la seva visita per la tornada. Pel costat de llevant travessem la carretera i seguim per un corriol ben visible sense pèrdua que ens acosta a la balma de les Set Portes, un racó agradable per iniciar la ruta on podem comprovar com vivien els nostres avant passats fins a mitjans del s. XX. El sender mig perdut pel bosc brut baixa a una bassa que deixem a ma esquerra per seguir enllaçant pistes ja hem marques de GR. Trobem la ruta molt ben senyalitzada amb diferents pals indicadors a les cruïlles, les rieres que passem no ens comporten cap mena de problema perquè totes estan seques. Ens trobem amb diferents masies importants com la de Sant Miquel de Fonogedell . Seguim pel camí del GR ara baixant al riu on passem la font de Pastorelles, sense aigua. Enfilem camí amunt passant boscos i camps cap a l’ermita de Sant Sadurni de Fonollet que deixem a ma esquerra. A l’alçada de Cal Polvoret ja divisem la bandera del Serrat de la Madrona, el punt mes alt de la nostre caminada d’avui inclòs al repte dels cent cims. Ens cal abans però travessar dos camps de conrreu per enfilar la pendent al cim entre les roques que no comporten cap mena de problema. Cim, ens enfilem al curiós Vèrtex geodèsic situat al cap de munt d’una columna de ciment, quatre fotos, ganyips, hidratacuò i despres d’admirar el paissatge de la ruta feta, Iniciem l’ùltima part de la ruta per l’altre costat on trobem una amplia pista que seguim avall per aturant-se a admirar l’impresionant Alzina dels Colls i en pocs metres retornem al punt d’inici. Acabem la sortida dinant molt be al restaurant cafe de la Plaça de Casserres (menú dimecres 16,95 e.

Aquesta ressenya es orientativa per gent avesada a caminar. El temps i les dificultats poden variar segons l’estat físic i la preparació de cada caminant.
Important, portar una bateria externa carregada i cable per no quedar fotut.
Important, no confiem tot a Wikiloc. Hem de portar mapa de la zona així com també informant-se del temps.