← Part of Kocaeli Yarımadası

Ballıkayalar Tabiat Parkı Batı sırtı ( 2011 12 )

Photo ofBallıkayalar Tabiat Parkı Batı sırtı ( 2011 12 ) Photo ofBallıkayalar Tabiat Parkı Batı sırtı ( 2011 12 ) Photo ofBallıkayalar Tabiat Parkı Batı sırtı ( 2011 12 )

June 22, 2020
December 2011

near Tavşanlı, Kocaeli (Türkiye)

Araca dolusup Gebze’den hareket ettik, ilk duragimiz Tavsanli Koyu nun icindeki firin oldu ve yeni cikmis ekmeklerden aldik. Kahvaltiyi zaten Ballikayalar da yapacagimiz icin oraya vardigimizda masalarimizi coktan hazirlanmis bulduk. Sobada kizarmis ekmekler, ustune tereyag, sigara boregi, menemen buradaki klasikler arasinda :)

Kahvaltiyi bitirdigimiz sirada burada gorevli Ramis Bey’in uyarisiyla gozlerimizi vadi girisindeki gole akan dereye cevirdik. Yukarlardaki yagisla yukunu tutan Ballikayalar deresi tasidigi suyu dalga dalga gole yigiyordu. Yagisli bir havada boyle dar bir vadide yurumenin sakincalarini daha iyi goremezdik. Yavas yavas toparlanip vadi girisinin sol tarafındaki kaya blogunun ustune tirmanan patikada yukselmeye basladik.

Saganak gecisleri bekleniyor ama biz onlara yakalanmamayi umuyoruz, su an yagis yok ve sicaklik yurumek icin ideal. Sandal agaclari ve pirnal meselerin kapladigi sirti asip yukardaki platoya ulasiyoruz, buradan tum vadiyi panaromik olarak gormek mumkun.
Patikayi izlemeye devam ediyoruz, ilerdeki genis alanlarin ve uzum baglarinin yanindan gecerek. Purenler ve kocayemislerin cicekleri kisim kisim uzerlerinde duruyor. Botas hattina vardiktan sonra donus yoluna giriyoruz.

Yaban domuzlarinin sirtini kasidigi kucuk bir cam agaci ve onun uzerindeki recineye yapismis killari ilgimizden nasibini aliyor. Yeni yeni yesermeye baslayan tarlalarin yanindan gecip, artik uzerlerinde kurumus bir kac meyvenin kaldigi incirleri bir umut yoklayarak parkurun son metrelerini asiyor ve yuruyusu tamamliyoruz, aldigimiz mesafe 6 km yi gecmis.

Her nekadar ogle yemegini arazide yapip yemeyi planlamis isek de bugun Ballikayalar daki tesisin konforuna siginip piknikciler icin yapilmis bir masa ve ates yerini isgal ediyoruz. Mideler hafiften guruldamaya baslamis. Sucukoslar hain hain goz kirpiyor :) Dometos ve biberoslar ve hatta isbilir arkadaslarin kozledigi patatoslarla ziyafete donen sofra yanimizda getirdigimiz semaverde Kaptanimiz Husamettin Bey in yaptigi cay ile noktalaniyor.

Sağanağa yakalanmadan, acaba bu havada iptal mi etseydik dedigimiz bir yuruyusu keyif icinde bitiriyoruz...