Pendik/Ballıca doğa yürüyüşü(Ring-16km )

Photo ofPendik/Ballıca doğa yürüyüşü(Ring-16km ) Photo ofPendik/Ballıca doğa yürüyüşü(Ring-16km ) Photo ofPendik/Ballıca doğa yürüyüşü(Ring-16km )

6 hours
November 2, 2023
November 2023

near Ballıca, İstanbul (Türkiye)

10:00-11.00’de BALLICA merkezde cami yanında köy kahvesinde buluşuyoruz. (Konum atılacaktır.)
11.00’de BALLICA yürüyüşüne başlıyoruz.
17.30 BALLICA yürüşümüzü bitiriyoruz.

Parkur Bilgisi: 16 km orta-zor arası ve iniş çıkışlar var.
Orman içi ,baraj kenarı ve toprak patikalardan yürüyeceğiz.BALLICA ’dan başlayacağımız yürüyüşümüzü tekrar ring yaparak BALLICA 'da bitireceğiz..1 baraj göreğiz.

Ballıca Mahallesi
597 nüfusla Pendik’in nüfusu en az 3. mahallesi olan Ballıca Mahallesi, 23 milyon 823 bin m2 alanıyla ilçemizin 4. büyük mahallesi konumundadır. D-100 Karayolunun kuzeyinde yer alan bu mahallemiz, Şile ve Tuzla ilçelerine sınırdır. Mahallenin kuzeydeki sınırlarını Ömerli Barajı oluşturmaktadır.

Ballıca adı 1928’de mahalleyi ziyaret eden kaymakamın kendisine ikram edilen bal çeşitlerinin bolluğuna bakarak mahallenin adını “Ballıca” olarak kaydetmesine dayanır. Ağırlıklı nüfusunu Yörükler ve Bulgaristan göçmenlerinin oluşturduğu mahallenin ekonomisi tarım ve hayvancılıktır. Üç büyük piknik alanıyla dikkat çeken Ballıca Mahallesi aynı zamanda av turizmi ve atlı spor kulübüyle dikkat çeker.