BALÇOVA-TIRAZLI-GAZİEMİR

September 27, 2020
September 2020

near Çetim Emeç, İzmir (Türkiye)

Balçova'da sabah çaylarımızı içtikten sonra yürüyüşümüze başladık.
Sanayiiden sonra patika ve orman yollarından bir süre yürüdük. Daha sonra uzun zamandır yürümediğimiz barajın doğu tarafına indik. (Bu parkur kaydı baraj vadisinde başlatılmıştır.) Baraja iyice yaklaşınca gördüğümüz manzara bizi oldukça üzdü. Son yıllarda barajı hiç bu kadar susuz görmemiştik. Derenin bu bölümünde suyu bırakın, ne çamur, ne de herhangi bir nem vardı. Umarız en kısa zamanda yağışlar başlar da bu kötü görüntü kaybolur.
Baraja su veren Koma Deresi kıyısındaki patikalardan, zaman zaman da dere içinden Tırazlı köyü yönüne yürüdük. Tırazlı köyünde kısa bir su takviye molasından sonra Gaziemir'e doğru patikalara girdik. Tırazlı köyü, Kavacık ile Efemçukuru yolu üzerinde küçük bir köy. Çevresi oldukça kıraç arazilerle kaplı. Bu köyde herhangi bir ihtiyaç maddesi alınabilecek, bir bakkal ve kahvehane maalesef yok. Bu nedenle tüm ihtiyaç maddeleri yürüyüşe başlamadan önce çantaya konmalıdır. (Biz, su ihtiyacımızı bir evden gidermek zorunda kaldık. Sağolsun ev sahibesi bize oldukça yardımcı oldu.)
Tırazlı köyünü geçip Gaziemir yönüne doğru inmeye başlayınca, uygun bir yerde yemek molası verdik. Yemekten sonra da Gaziemir'e yürüdük.
Parkur, içinde bulunduğumuz günlerde oldukça kuru. Kıyısında yürüdüğümüz derenin bazı yerlerinde az da olsa su akıyordu. Bir yerde temiz suyu olan bir çoban çeşmesi var. Bunun dışında hiç su kaynağı yok.
Parkurun fazla zorluğu yok. Yürüme engeli olmayan tüm doğaseverler parkuru tamamlayabilir.

PictographPhoto Altitude 600 ft

BALÇOVA BARAJI

Barajın güneyinde kalan Koma Deresi vadisi.

PictographPanorama Altitude 820 ft

BAĞ EVİ

Tırazlı yönünden gelen Koma Deresi vadisinde bulunuyor. Güzel bir bahçe yapmış ev sahibi.

SU KAYNAĞI

Yıllardır burada yaptığımız yürüyüşlerde suyunu hep akar gördük. Bahçe sahibinden aldığımız bilgiye göre, kaynaktan gelen suyu temiz ve içilebilirmiş.

SUSUZ ÇEŞME

Neredeyse hiç suyunu akarken görmedik. Ama ne hikmetse, yalağında her zaman su oluyor. Taşıma su getirmek için de herhangi bir yol yok.

TIRAZLI KÖYÜ

TIRAZLI YANGIN HAVUZU

ÇEŞME

Parkurun son bölümünde, orman yolunda, Gaziemir merkezine yakın bir yerde bulunuyor. Suyu az akıyor ve temiz.

PictographIntersection Altitude 627 ft

GAZİEMİR MEYDANI

• Photo of karacuneyt
    karacuneyt Sep 29, 2020

rotalarınızı takip ediyorum. ayağınıza sağlık. bende motosiklet yada arazi aracı ile geziyorum. eminim karşılaşmışızdır.

saygılar...

• Photo of Işık Kavalcı
    Işık Kavalcı Sep 29, 2020

Teşekkür ederim karacüneyt Kardeş. Karşılaşmamışsak bile "Bir gün mutlaka" diyelim.
    İyi etkinlikler dilerim. Sağlıkla...

• tonay yavuz Sep 20, 2021

Gaziemir de ikamet ediyorum ve bu doğa yürüyüşünü yapmak çok isterim tekrarladığınızda izniniz olursa eşlik etmek isterim iyi günler

• gereksiz sin Nov 14, 2023

merhaba tırazlı köyükesikkaya da çıkan antik ocağın yerini biliyormusunuz ?

• Photo of Işık Kavalcı
    Işık Kavalcı Nov 15, 2023

Bilmiyorum. Biz sadece dağlarda doğa yürüyüşü yaparız.

• gereksiz sin Nov 15, 2023

Anladım çok araştırdım internetten bulamadım bizim oralarda arsalarımız var yakın mı diye merak ettim