BALÇOVA TERMAL OTEL-HALKAPINAR ÇEŞMESİ

Photo ofBALÇOVA TERMAL OTEL-HALKAPINAR ÇEŞMESİ Photo ofBALÇOVA TERMAL OTEL-HALKAPINAR ÇEŞMESİ Photo ofBALÇOVA TERMAL OTEL-HALKAPINAR ÇEŞMESİ

March 8, 2020
March 2020

•   4.5 2 Reviews

near Atatürk, İzmir (Türkiye)

İzmir'in bu güzel manzalı, bol oksijenli ve ormanlı bol olan parkurunda yürüyüş yapmak için, Balçova Termal otel güneyinden Terapi Ormanı patikalarına girdik.
Ancak, yürüyüş için seçtiğimiz gün içinde, bizim yıllardır yürüdüğümüz patikalarda uluslararası Balçova Enduro bisiklet festivali düzenlenmiş olduğunu parkura başlarken öğrendik.
Bu nedenle yürüyüş rotamızın bir bölümünü değiştirdik. Manastır-Behzattepe patikasına girmemize görevli jandarma tarafından izin verilmedi. Biz de, alternatif yeni bir patika denedik. Terapi yolundaki yağmur korunağı mola yerinden güneybatı yönüne doğru vadiye girdik. (Balçova son duraktan buraya kadar rota kaydını açmamıştık. Kaydı burada başlattık.) Buradaki küçük derenin solundan bir süre güzel bir patikada yürüdük. Yukarılarda patika dikleşti, daraldı ve kaybolmaya başladı. Biraz soldan, biraz sağdan yürüyüp vadinin yukarılarına çıktık. Patika yine yürümeye uygun olunca kolayca sırta çıktık. Burası Narbel-Manastır orman yolu kavşağı oluyor (1,6. km). Yolu tam karşıya geçince yine patikaya girdik ve Behzattepe sırt orman yoluna kadar buradan yürüdük. Sonra yine patika, Halkapınar çeşmesi patikasında enduro bisikletliler ve nihayet Halkapınar mola yerindeyiz.
Yemek molası sonrasında orta patikadan dönüşe geçtik. Patikanın sonuna doğru alt yola indik. Balçova baraj vadisi manzaraları izleyerek Manastır patikasına kadar yürüdük. Buradan da yine patikadan Ilıca deresine inerek, Termal otele kadar yürüyüp bu güzel doğa yürüyüşünü tamamladık. Şunu belirtmek gerekir ki, Balçova Barajı'ndaki su seviyesi bu mevsimde maalesef oldukça düşük. Bu görüntü insanı oldukça üzüyor. (8 Mart 2020)
Patikaların büyük bir bölümü görevliler tarafından, bisiklet festivali için çalılardan ve yatan ağaçlardan, temizlenmiş. Orman yollarından patikalara girişleri düzeltilmiş.
Kısacası görünen o ki, bundan sonra artık bu patikalarda doğa yürüyüşçüleri yalnız olmayacak.

SU KAYNAĞI

MANZARA TERASI

NARBEL-MANASTIR ORMAN YOLU

NARBEL PATİKASI

BEHZATTEPE-NARBEL PATİKASI KAVŞAĞI

Photo ofPATİKA GİRİŞİ ve ENDURO BİSİKLETÇİLER Photo ofPATİKA GİRİŞİ ve ENDURO BİSİKLETÇİLER Photo ofPATİKA GİRİŞİ ve ENDURO BİSİKLETÇİLER

PATİKA GİRİŞİ ve ENDURO BİSİKLETÇİLER

• Photo of izmirli
    izmirli Mar 10, 2020

slm
    hocam dönüşün bir bölümünü patikadan yapmış gibi gözüküyor .
    patika belirginmi ? yoksa doğaçlamamı yürüdünüz
    kolay gelsin

• Photo of izmirli
    izmirli Mar 10, 2020

tşk
    iyi günler

• Photo of Işık Kavalcı
    Işık Kavalcı Mar 10, 2020

Merhaba Ali Bey,
    Dönüşte indiğimiz patikayı çok zaman kullandık. Patika orta bölümde belirginsizleşiyor. Burada sol yamaca doğru büyükçe bir kaya üzerinde taş konularak yön belirtilmiş. Yukarıya yan yan çıkınca büyük çamlar altında patikaya yine giriliyor.
    Sol sırta çıkarsanız üst yola, sırttan sağa inerseniz alt yola inebilirsiniz. Bu iniş biraz dik. Aşağıdaki yola kolayca inmek için, soldaki dereciğe doğru yönelmek gerekiyor.
    İyi günler Ali Bey.

• ademyildirimlaw Feb 18, 2024

Güzel bir yürüyüş oldu. Rotayla patika uyumluydu genel anlamda.