BALCONET-SERRAT ALT

2097
May 30, 2020
May 2020

near Santa Linya, Catalunya (España)

Circular per les Aspres del Montsec, procurant passar per corriols. Seguit el mapa ICC de la zona hem trobat diversos corriols, però estan bruts i perduts. És una llàstima que aquests antics senders, que en algun tram encara conserva el vell empedrat, es perdin.
Sortim des del poble de Santa Linya, als peus del petit promontori, la roca del castell, on hi ha vestigis de l’antic castell. Aparquem a la part alta del poble, prop de la bonica ermita de Sant Salvador, caminem per la LV-9043, però de seguida trobem el desviament a l’esquerra del corriol que va pujant cap a llevant, algun tram encara té l'empedrat original. Passem per davant una balma obrada, segurament utilitzada com a corral pel bestia. Arribem al camí de la Pleta i de seguida agafem un altre corriol, també està brut de vegetació i a la part final, prop del corral del Llorenç, trobem un terreny remogut recentment i que s’ha menjat el corriol. De fet durant la ruta trobem diversos terrenys remoguts, sembla com si els arreglesint per conrear.los, nosaltres hem pensat que igual plantaran alzines truferes.
Continuem pel camí de Queralt fins el balconet de Santa Linya, un espectacular mirador sobre el congost del Noguera Pallaresa, a la cua del pantà de camarasa, encaixonat entre els cingles de la Morrera, lo Coscoll i el Serrat Que-no-Passa. Després de fer un ganyip contemplant els vermells penya-segats del Coscoll, seguim la ruta pel camí de petrolers que puja cap al Serrat Alt, punt més elevat de la sortida d’avui. Al arribar al camí de Sant Marc trobem un cotxe de mossos, sort que complim les directrius. Caminem per la Plana pel camí de l’Aimar i després pel corriol del camí de Sant Cap, està molt brut a punt de desaparèixer, sort de les fites de pedra. Arribem al poble dins l’horari, una zona propera i molt bonica.

Photo ofMIRADOR DEL BALCONET DE SANTA LINYA Photo ofMIRADOR DEL BALCONET DE SANTA LINYA Photo ofMIRADOR DEL BALCONET DE SANTA LINYA