Balçıkhisar - Dereyörük

January 8, 2022
January 2022

near Balçıkhisar, Bilecik (Türkiye)

Bilecik ili Osmaneli ilçesinin Balçıkhisar köyü ile Dereyörük köyü arasında yürüyüşümüzü gerçekleştirdik.

Uzunca ama zor olmayan bir rota hedefledik.

Yürüyüşe Balçıkhisar köyünden başlayıp düz bir hat ile yaklaşık 2.5 saat sonunda Belenalan köyüne ulaştık. Burada köy kahvesinde bir çay molası vererek yürüyüşümüze devam ettik.
Mola sonrası bol inişli bir rota ile yaklaşık 2.5 saatte Dereyörük köyüne ulaştık.

İniş güzergahında Göksü Çayı boyunca muhteşem “Balaban Yolu” patikasından da yürüdük.

Göksu çayı boyunca hiç bitmesin diyebileceğimiz çok keyifli bir yürüyüş oldu.

——————————————————

We walked between Balçıkhisar village of Osmaneli district of Bilecik province and Dereyörük village.

We aimed for a long but not difficult route.

We started the walk from Balçıkhisar village and reached Belenalan village after approximately 2.5 hours with a straight line. Here we continued our walk by taking a tea break at the village cafe.

After the break, we reached Dereyörük village in approximately 2.5 hours, with a route with plenty of descents.

On the descent route, we also walked along the magnificent “Balaban Yolu” path along the Göksu Stream.

It was a very pleasant walk along the Göksu River that we can say never ends.