Balandrau - El Serrat

December 28, 2019
December 2019

near Serrat, Catalunya (España)

Aquesta excursió us proposa pujar el Balandrau, un cim emblemàtic de les comarques gironines situat entre les valls de Ribes i Camprodon.
Se surt del poble del Serrat, a 4 km de Queralbs, on hi ha un petit aparcament a l’entrada.
El camí travessa magnífics boscos fins al Serrat de l'Atalaiador, està marcat, però poc fressat sent perdedor en algun tram, sobretot si hi ha neu. A continuació, es puja per zona oberta per carenes fins al cim.
És un cim sense dificultat tècnica i amb paisatges d'alta muntanya immensos. El dia és magnífic i ens permet veure: la Serra del Montgrony, la Serra d'Ensija, els Rasos de Peguera, el Pedraforca, la Tossa, i més a prop, tots els pics de Serra Cavallera, tota l’olla de Núria i Ull de Ter.
Tot i que la seva alçada és modesta (2.584 m), el desnivell és important, superior als 1.200 m. Això, combinat amb un bon tram de bosc que cal travessar de forma obligada tan a la pujada com a la baixada, la fa una ruta exigent.