Photo ofBakacak - Softaboğan Şelalesi - Çobankaya - Çatlakkaya - Kaplıkaya Doğa Yürüyüşü Photo ofBakacak - Softaboğan Şelalesi - Çobankaya - Çatlakkaya - Kaplıkaya Doğa Yürüyüşü Photo ofBakacak - Softaboğan Şelalesi - Çobankaya - Çatlakkaya - Kaplıkaya Doğa Yürüyüşü

May 19, 2024
May 2024

near Sarıalan, Bursa ili (Türkiye)

19 Mayıs 2024 tarihinde YEBUDAK olarak Rotasız rehber Kadir SOYALTIN öncülüğünde 50 doğasever ile gerçekleştirdiğimiz bir doğa yürüyüşüydü.
Sabah Uludağ minibüs durağında sekizde buluşarak çıktığımız yolda ilk durağımız Uludağ'ın seyir terası olan BAKACAK mevki siydi.
Bursa manzarası eşliğinde ve hafif kapalı bir havada yürüyüşümüz başladı. Hedef Bursa'da balıklı deresi olarak bilinen ve Oteller ikinci bölgesinde Softa boğan deresi olarak anılan derenin isim babası olan SOFTABOĞAN Şelalesiydi..
20 dakikalık patikayı varyantla gerçekleştirdiğimiz bir yolculuktan sonra artık karları ve buzları erimiş olan şelaleye indik. Manzara ve çevrenin güzelliğinden bir o kadarda fotoğraf ve dinlenme molası verdikten sonra ise hafif dik çıkışla küçük küçük bilgiler eşliğinde Çobankayaya vardık.
Bu bölge oteller ile bakacak arasında asfalt yolun bulunduğu ve herkesin çok rahatça gelebileceği piknik masalarının çeşmelerin bulunduğu umuma tamamen açık bir bölge olsa da üniformasının ağırlığından olsa ezilen bir görevlinin spor kulübü olan kulübümüzün gençlik spordan aldığı ve valilikçe onaylanan ve hatta jandarmada dahi belgeleri bulunan iznine rağmen 19 mayıs gençlik ve spor bayramında yürüyüşümüzün sonlandırılması istenerek ceza yazılacak tehditleriyle valiye rağmen önümüze set konuldu maalesef...
iznimizden aldığımız yetki ile yürüyüşümüze çobankaya üzerinden devam ederek önce SOBRAN deresine indik. Dere geçişindeki köprünün yıkılmış ve tamir edilmemiş olması nedeniyle taştan taşa atlayarak ve birazda ıslanarak karşıya güle oynaya geçtik.
Eskiden emek alanıda denilen bölgeye geldiğimizde Öğlen yemek molası verdik ve ateş yakmadan yanımızda getirdiklerimizi burada yiyerek ve hemen alt taraftaki ÇATLAKKAYAnın şifalı pınarından içtik.
Bir saate yakın uzun moladan sonra inişe devam ederek eski su yolundan inmeye devam ettik.
1000 rakıma ulaşmıştık ki yukarıdan buraya kadar inebilmiş çok fazla sayıda yıkılan ağaçlar nedeniyle kapanan yolda mahsur kalmış ve diklik nedeniylede bir daha yukaarı çıkamayan 3 adet ATV bulduk. Devletin kollauk kuvvetlerine bilgi vermek amacıyla gps kaydı ve fotolarını ekleyip inişimize devam ettik.
GÜLPINARINa ulaştığımızda saat 15 i geçmişti. Bu bölgede tüm ekibi tekrar toplayıp zayniler yoluna doğru ilerledik
Zeynilerden sonraki parke yolun yoruculuğundan kaçmak için SAÇAKPINAR Bölgesine doğru rotamızı çevirip dere kenarı patikalardan yorulmuş olarak KAPLIKAYA bölgesine indiğimizde saatımız 17:10 olmuştu.
Günün sonunda otobüs ve minibüslere binerek evlerimize sürekli yokuş inmenin yorduğu bacaklarla dağıldık....
Parkur yazın genelde gölgede yüründüğü için keyifle yapılabilecek bir parkur.
Yol üzerinde bolca su kaynağı ve dere mevcut.
Derelerde yüzülebilir desem de iki dereninde üst tarafında OTELLER bölgesi olduğu ve bu otellerin pis sularını bu kaynaklara bıraktıkları akıldan çıkmamalı diye düşünüyorum. (Yazın daha azdır sanırım)
Haziran sonuna doğru parkur üzerinde bol bol DAĞ ÇİLEĞİ bulunabilir.
Ekim ayında özellikle 1400 metre sınırının altında KESTANE toplana bilinir
Parkurda inişin uzun ve bazı yerlerin sertliği nedeniyle kolay asla denmemeli gelecek kişilerinde bunu bilerek gelmesi söylenmelidir.