Photo ofBaillestavy ( Vallestàvia )-Puig dels Bessis (Bassís)-Roc de Cardeniou (Cardeniu)-La Trounque (El Truncat)-Collada del Teixó Photo ofBaillestavy ( Vallestàvia )-Puig dels Bessis (Bassís)-Roc de Cardeniou (Cardeniu)-La Trounque (El Truncat)-Collada del Teixó Photo ofBaillestavy ( Vallestàvia )-Puig dels Bessis (Bassís)-Roc de Cardeniou (Cardeniu)-La Trounque (El Truncat)-Collada del Teixó

June 10, 2013
June 2013

near Baillestavy, Languedoc-Roussillon (France)

RECORDA si et posiciones sobre " Fes clic aquí per visitar la pàgina Web d'aquesta ruta " (de color blau) que esta al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Picasa que te les fotos de l'excursió.

Sortida - arribada: Vallestàvia (Baillestavy) Catalunya Nord - França. Per arribar agafarem la carretera que surt de Vinça i va a Vallmanya. Quan arribem a la Farga (Fargue), pujarem a dalt el poble de Vallestàvia.

Agafarem el GR 36 (senyals de pintura blanca i vermella) que surt del davant del l'església del poble i marxa tot planejant per una pista forestal (direcció oest) fins que trobarem una cruïlla de camins (pal indicador de Ras de Prat Cabrera). Deixarem el GR que marxa a poble de Vallmanya i agafarem la variant del GR 36 que puja al Ras de Prat cabrera tot passant per el costat de les runes del Cortal de Rastille, el Cortal de l'Orry.
En arribar a dalt de la pujada i quant el camí ja vol començar a baixar per anar al Ras de Prat Cabréra, deixarem el camí i enfilarem per la carena (direcció nord) per anar al Puig dels Bassis . No tenim camí definit, ens cal caminar sobre el balac (una espècie de ginesta) intentant trobar el millor lloc per on passar fins arribar al Puig dels Bassís (trobarem alguna fita, però són molt poques).
Del Puig dels Bassís a sota del Roc de Cardeniu, cal seguir per la carena i us caldrà ajudar-vos amb el track. En alguns punts cal baixar per la cara est una mica i retornar a la carena el més aviat possible (trobareu un punt en que teniu una canal plena de pedres (cara est) , caldrà baixar per ella (té alguna fita ). Cal anar amb prudència sobre les pedres, estan soltes.
En arribar a sota del Roc de Cardeniu, ja no podem continuar per la carena, el Roc és una via d'escalada i la baixada un ràpel.
Baixarem per dins de la canal que tenim per la cara oest com uns 50 metres fins que podem voltar la rocada que tenim per la cara nord i que no ens permet de passar. Un cop podem creuar marxarem (direcció nord) en diagonal mentre anem perdent, a poc a poc, altura (però seguint d' aprop la carena que ens queda a sobre nostre (cara est)) per anar a a buscar el Coll per on poder pujar.
En arribar a sota del Coll trobarem el camí (té fites) que ve del Ras de Prat Cabréra que ens permet creuar la rocada que tenim al davant i pujar a dalt al Coll. Aquest tros des de sota al Roc de Cardeniu fins tornar a dalt de la carena és el més complicat de tots i cal que seguiu el track fidelment ja que creuarem varis trossos de pedres soltes (molta prudència) i cal anar a trobar el camí que és l'únic pas que ens permet de pujar.
Un cop som a dalt de la carena el camí es força fresat i té fites que ens aniran guiant. Passarem per el costat del Trancat (la voltem per la cara oest) i anirem a trobar la Collada del Teixó. En arribar a sota de la Collada trobarem una cruïlla, menysprearem el que baixa (direcció oest) ja que va a trobar la pista forestal que puja al Xalet de Cortalets i pujarem a la Collada. Seguirem el camí que marxa tot baixant en direcció est fins trobar una nova cruïlla (pal indicador de GR 36) .
Nosaltres seguirem per el que baixa a sota nostre també en direcció est (senyals de pintura groga fins el poble de Vallestàvia) i que ens baixarà tot passant per el costat de les runes del Cortal d'en Carbonell a trobar les restes d'unes edificacions de les mines de Ferro de la Come (Coume). Les creuarem i a sota ja tenim la pista forestal que seguirem (direcció est) tot baixant fins trobar una cruïlla (pal Indicador de Baillestavy) .
Deixarem la pista i seguirem el camí que ens retornarà al nostre punt de sortida.

Cartografia I G N, mapa 2349 ET Massif du Canigou.

• jpgine Feb 16, 2016

Bon dia, vos proposi de corregir els topònims en les formes correctes en català (podem guardar les formes afrancesades o no normalitzades entre parèntesis en qualque cas)