Bahçeköy - Kumköy - Kilyos Aslan Burnu

Photo ofBahçeköy - Kumköy - Kilyos Aslan Burnu Photo ofBahçeköy - Kumköy - Kilyos Aslan Burnu Photo ofBahçeköy - Kumköy - Kilyos Aslan Burnu

August 22, 2020
August 2020

•   4.3 3 Reviews

near Bahçeköy, İstanbul (Türkiye)

Bahçeköy - Kumköy
İSTANBULU'UN AKCİĞERİ KUZEY ORMANLARI

Topuzlu Bendi

Geniş Yol

Uskumruköy

Uskumruköy den yolu bırakmadan Kilyos a doğru devam edin. Biz köprü ayağından geçelim dedik. Her taraf citlerle kapalı geçilmiyor.

PictographBridge Altitude 223 ft

Yol

Demirciköy Kahve

İSTANBULU'UN AKCİĞERİ KUZEY ORMANLARI İstanbul ormanları insan etkisiyle en fazla zarar gören doğal alanlardan biridir. Yaşam savunucuları ve biz doğa severler Trakya, İstanbul ve Anadolu'nun; su, nefes, yaşam kaynağı Kuzey Ormanları'nın "Muhafaza Ormanı" ilan edilerek mutlak korumaya alınması, her türlü rant ve yağma projesine derhal kapatılması gerektiğini düşünüyoruz. Eşsiz bir ekosistemler birliği olan Kuzey Ormanları, Marmara bölgesinin en büyük ve en önemli yaşam kaynağıdır. Kuzey Ormanları, Marmara Bölgesi'nin Karadeniz kıyı kuşağı boyunca, batıda Istranca Dağları'ndan doğuda Sakarya Nehri'ne uzanan; idari açıdan Kırklareli, Tekirdağ, İstanbul, Kocaeli ve Sakarya illerinin kuzey kısımlarını oluşturan ve bu illerin yerleşim alanları için yaşamsal önem taşıyan ekosistemler bütünüdür. Kuzey Ormanları, deniz seviyesine yakın, genellikle kışın yaprağını döken geniş yapraklı ağaçlardan oluşan, az müdahale görmüş alanlarda oldukça verimli ve iyi gelişme gösteren ormanlardan oluşmaktadır. Bu bütüncül ekosistemler kuşağı, üç farklı iklim bölgesinin buluşma ve geçiş alanını oluşturmasıyla son derece zengin bir biyolojik çeşitliliğe ev sahipliği yapmaktadır. Bu çeşitlilik, yaklaşık 3.000 farklı bitki türünü, 46 ağaç türünü, 2.800 civarında otsu bitki türünü ve endemik bitki taksonlarını barındırmaktadır. Kuzey Ormanları aynı zamanda 48 adet memeli, 350 adet kuş, 350 adet balık ve 45 adet sürüngen/kurbağa türünün yaşam alanı ve dünyanın önemli kuş göç yollarındandır. Orman, açık alan, sulak alan, kayalık, kumul, longoz gibi çok farklı ekosistemlere sahip Kuzey Ormanları'nda 15 adet Önemli Doğa Alanı (ÖDA) bulunmaktadır. Marmara Bölgesi'nin kuzeyinde Neolitik dönemden bugüne uzanan yerleşim sürekliliği sonucunda, Kuzey Ormanları, zengin doğal varlıklarına ek olarak, önemli bir kültürel miras birikimine de ev sahipliği yapmaktadır. Orman köyleri, arkeolojik varlıklar, kaleler, köprüler, tarihi yollar, su kemerleri ve endüstri mirası yapıları Kuzey Ormanları'ndaki kültür varlıklarının başlıcalarıdır.

• Photo of KAMPTREK
    KAMPTREK Nov 1, 2020

Parkurun Belgrat Ormanları kısmı güzel Bi ara köprüye denk geldik geçerken biraz uğraştık.

• Photo of mel6677
    mel6677 Nov 2, 2020

Başlangıç kısmı Belgrat Ormanları güzel ancak daha sonra otoban altından geçmek gerekiyor. Burada tel örgüler sorun oluyor. Bu nedenle yolu takip edin.

• Photo of gezeninsan969
    gezeninsan969 Nov 2, 2020

çok beğenmedim rotayı çok çalı çırpı var. yine de iyi yürüyüşler dilerim.