Photo ofBages: Ruta de les Ermites de Marganell i Castellbell (S.Cristòfol-S.Esteve-S.Jaume) i Miradors de Montserrat Photo ofBages: Ruta de les Ermites de Marganell i Castellbell (S.Cristòfol-S.Esteve-S.Jaume) i Miradors de Montserrat Photo ofBages: Ruta de les Ermites de Marganell i Castellbell (S.Cristòfol-S.Esteve-S.Jaume) i Miradors de Montserrat

one hour one minute
December 13, 2021
December 2021

•   4.8 2 Reviews

near Monistrol de Montserrat, Catalunya (España)

Senzilla ruta circular per Marganell i Castellbell i el Vilar (Bages) que ens permet conèixer 3 Ermites Romàniques i els Miradors de Montserrat del Pla del Mas Roig. Els punts de pas són: Ermita de Sant Cristòfol de Castellbell (aparcament inici ruta)-Font del Carner-Ermita de Sant Esteve de Marganell-Ermita de Sant Jaume de Castellbell-Pla del Mas Roig-Mirador del Racó de Cal Macari-Mirador del Pla del Mas Roig- Sant Cristòfol.
Ruta que no presenta cap dificultat i que permet conèixer tres ermites romàniques i gaudir d'unes vistes excepcionals de Montserrat. Hi han trams de pista asfaltada, pistes de terra, camins i un curt tram per la carretera BV-1123.
Amb poc desnivell i sense passos complicats, apta per a tota la família, només s'ha d'anar amb compte al tram de carretera però es pot anar pel voral i per l'exterior esquerra, no es una carretera amb massa trànsit. També veurem algunes cabanes de pedra seca i un parell de pous. Les ermites normalment estan tancades excepte la de Sant Esteve que està mig enrrunada tot i que consolidada, i es pot accedir a l'interior.
Espero us agradi!!

Photo ofInici ruta. Ermita Sant Cristòfol de Castellbell Photo ofInici ruta. Ermita Sant Cristòfol de Castellbell Photo ofInici ruta. Ermita Sant Cristòfol de Castellbell

Inici ruta. Ermita Sant Cristòfol de Castellbell

PictographFountain Altitude 995 ft

Font del Carner

Pal info. Esquerra

Dreta. Info

Photo ofErmita Sant Esteve de Marganell (S. XIII) Photo ofErmita Sant Esteve de Marganell (S. XIII) Photo ofErmita Sant Esteve de Marganell (S. XIII)

Ermita Sant Esteve de Marganell (S. XIII)

PictographIntersection Altitude 660 ft

Arribem a carretera BV-1123. Dreta

PictographIntersection Altitude 654 ft

Photo ofCabana pedra seca i pou (Barraca del Poldo).Seguim pista esquerra Photo ofCabana pedra seca i pou (Barraca del Poldo).Seguim pista esquerra Photo ofCabana pedra seca i pou (Barraca del Poldo).Seguim pista esquerra

Cabana pedra seca i pou (Barraca del Poldo).Seguim pista esquerra

PictographReligious site Altitude 713 ft
Photo ofErmita Sant Jaume Castellbell (S. XII) Photo ofErmita Sant Jaume Castellbell (S. XII) Photo ofErmita Sant Jaume Castellbell (S. XII)

Ermita Sant Jaume Castellbell (S. XII)

Creuem torrent

Photo ofPla del Mas Roig. Vistes a Montserrat Photo ofPla del Mas Roig. Vistes a Montserrat Photo ofPla del Mas Roig. Vistes a Montserrat

Pla del Mas Roig. Vistes a Montserrat

Photo ofCabana de pedra seca (Barraca del Mas-Roig) Photo ofCabana de pedra seca (Barraca del Mas-Roig) Photo ofCabana de pedra seca (Barraca del Mas-Roig)

Cabana de pedra seca (Barraca del Mas-Roig)

Racó de Cal Macari

PictographIntersection Altitude 877 ft

Panell info. Pla del Mas-Roig. Dreta

PictographPanorama Altitude 912 ft

Mirador. Pal info. Esquerra

• Photo of tiriti68
    tiriti68 Jan 16, 2022

Ruta molt facil de seguir i molt be explicat tot, per el meu gust hi ha massa troç de carretera, en cap cas no es culpa evidenment del autor de trac. Gracies

• Photo of Xavimar
    Xavimar Jan 17, 2022

Gràcies per la valoració!!

• Photo of Castellbell i el Vilar en ruta
    Castellbell i el Vilar en ruta May 25, 2022

Gràcies per viure l'experiència de trepitjar el noste territori!

A tall d'informació: en aquest track de Xavimar justament "hi ha massa tros de carretera" perquè no s'ha seguit el track original i oficial de la Ruta del romànic Montserratí del perfil Castellbell i el Vilar en ruta.

Us anirem a fer la ruta oficial, per camí o corriol sense asafalt i amb els millors paisatges! :)

• Daniela 35 Sep 3, 2023

La ruta en sí está muy bien aunque, si bien es cierto, no recomiendo hacerla si vas con tu perro porque hay muchos trozos de carretera.

• Photo of Xavimar
    Xavimar Sep 3, 2023

Gràcies per la valoració Daniela 35 !!