Photo ofBages: Rocafort-SL C 52-Font Casassaies-Mas Casassaies-Puig Gili-Mas Flequer-SL C 52-Rocafort Photo ofBages: Rocafort-SL C 52-Font Casassaies-Mas Casassaies-Puig Gili-Mas Flequer-SL C 52-Rocafort Photo ofBages: Rocafort-SL C 52-Font Casassaies-Mas Casassaies-Puig Gili-Mas Flequer-SL C 52-Rocafort

September 12, 2022
September 2022

near Rocafort, Catalunya (España)

Una ruta pel Bages per anar a visitar un parell de Masos abandonats amb molts anys d'història i amb relats d'enfrontaments violents entre els maquis i la G.C. als anys 40.
Comentar que és una ruta que no m'ha agradat gaire, la he trobat força avorrida i amb trams molt incòmodes per corriols poc definits i bruts. Segurament tampoc he triat bé el dia, massa calor i xafogor, aquest estiu del 22 no acaba mai.
Pendents considerables. També he seguit un track poc clar on no indicava cap desviament i en ocasions m'ha costat seguir-ho. En definitiva, una ruta que no recomano en absolut en dies de calor, només he trobat interessant les ruïnes del Mas Casassaies amb un passat d'enfrontaments entre els maquis i la Guardia Civil als anys 40. La resta se m'ha atragantat una mica. El Mas Flequer ja el coneixia així que no m'ha aportat res de nou tot i que també hi ha una estreta relació amb el maquis, segrestos, enfrontaments amb la G.C. que formen part de la nostra història. Això es el que m'ha portat a fer aquesta ruta, però probablement he triat malament el dia. Molta calor i una hora de començament poc correcta que m'han fet quedar-me sense beguda al Mas Flequer. Errors que no han de passar. No sempre s'encerta triant rutes.
Curiosa la font de Casassaies, es una cova força gran una mica tètrica. També passarem per la zona cremada al gran incendi del juliol de 2022 que ha afectat a tota l'àrea de les Tines del Flequer. Afortunadament les Tines no han patit massa danys, sí els plafons explicatius, baranes i escales. Si voleu fer la ruta tinc el track.
El tram entre el Mas Casassaies i el Puig Gili, realment pesat, i amb molta vegetació que molesta molt per progressar, he acabat molt esgarrintxat, evidentment és una ruta per la que no passa molta gent i està molt tancada. Esteu avisats. Tot i això, heu de seguir marques grogues i fites de pedra, que faciliten una mica el camí.
Sí que hi ha algun punt amb vistes maques, de Montserrat i del contrast entre la zona cremada i la que no va ser afectada.
En definitiva, una ruta que no tornaria a fer, si el tema és conèixer les ruïnes del Mas Casassaies quasi recomano anar i tornar pel mateix camí des de Rocafort.

Photo ofAparcament a Rocafort junt carrer Cadí Photo ofAparcament a Rocafort junt carrer Cadí Photo ofAparcament a Rocafort junt carrer Cadí

Aparcament a Rocafort junt carrer Cadí

PictographRuins Altitude 1,791 ft

Tina de vinya

Corriol dreta

Cabana pedra seca (precaria)

Vistes a Montserrat i Mas Casassaies

Carena de Casassaies. Fita. Seguim dreta

Punt de pas. Fita. Marques grogues

Atencio. Dreta amunt. Fites

Photo ofMirador. Vistes zona cremada juliol 2022 Photo ofMirador. Vistes zona cremada juliol 2022 Photo ofMirador. Vistes zona cremada juliol 2022

Mirador. Vistes zona cremada juliol 2022

Arribem al final d'una pista on ens apropem a un mirador. Podrem apreciar l'afectació de l'incendi

Entrem a zona incendi

Aqui tenim la opció de seguir la pista a l'esquerra si volem anar a les Balmes Roges, no són massa lluny