Bağarcık-Latmos Zirve

May 22, 2017
May 2017

•   4.8 2 Reviews

near Bağarcık, Aydın (Türkiye)

5.Latmos Doğa Şenliği kapsaminda Ay Yildiz Doga Sporlari ekibi ile Bağarcık Köyünden saat 9:00'da yürüyüşe başladık. Harika manzaralar eşliğinde, bir heykeltraşın elinden çıkmış gibi duran kayaları ve doğayı izleyerek, genelde yükselerek yürüdük. Yaklaşık 3 saat 40 dakikada dağın 1170m'deki geniş platosuna ulaştık. Platodan sonra zirvenin altına kısa bir yürüyüş yapıldı. Bacadan sırayla geçildikten sonra kolay bir kaya tırmanışı ile Latmos'un en yüksek yeri Tekerlek Tepe'ye (1375m) varıldı. Dönüş yolunda bir yerden sonra farklı bir rotayı izledik, hızlı bir inişle Kral Yolu ve Karya yolunun da bir kısmını yürüyerek Bağarcık'a ulaştık. Dönüş rotasının kaydını yapamadım, ancak çıkışta izlenen rota ile de dönüş yapmak uygundur.

İlk mola

• Photo of eciftci
    eciftci Jun 29, 2017

İzinizi takip ettik ama sanırım yanlış mevsim seçmişiz. Su sorunu yaşadık. Yolda tek bir çeşme var. Rotanın başlangıcı 600-800 metrelerde gezip duruyor. Rotadan ufacık bir sapma bile bir anda çıkış vermeyen noktalara düşürüyor. Kayaların arasından, taşların altından, labirent gibi oluklardan geçiliyor. Baca çıkışı keyifli ama arılar yuvalanmış. Zirve kayasına tırmanmak için ise donanım gerekli.

• Photo of Umut Destan
    Umut Destan Jun 29, 2017

Geri bildirim için teşekkürler, izimi takip etmiş olmanıza bana büyük keyif verdi. Su ihtiyacı ve zirve detaylarını belirtmem gerekirdi. Latmos patikaları, işaretlenmiş karya yolu hariç, hayli karışık ve kaybolmak işten bile değil. Bölgeyi iyice tanımayan herkes için mutlaka rehber öneriliyor, tavsiye edebileceğim biri olarak, latmos şenliklerini başlatanlardan olan ve bizim de rehberliğimizi yapan Bağarcık eski muhtarı İsmail Akarsu (0538-439 3320)
    Su konusunda Latmos zengin ancak bizim rotada tek bir çeşme bulunmakta.
    Baca geçişinde arılar yoktu, sanırım yeni yuvalanmışlar :)
    Zirveye çıkışta 3 nokta prensibi kaya tırmanışı ve dediğiniz gibi dik kısmında yukardan ip emniyeti kullanıldı.

• Photo of Umut Destan
    Umut Destan Jun 29, 2017

Tedbirli olmak açısından kişi başı minimum 2 litre su taşınması önerilir.

• Aşkın Yolcu May 1, 2022

Latmos doğal olarak harika.

• Photo of enver gökmen
    enver gökmen Sep 18, 2023

Hiç yol gibi görünmeyen büyük kayaların üzerinden ilerleyerek ulaşılıyor. muhteşem manzalar sunan bir rota. Tekerlek tepe ise eğer rüzgar var ise ipsiz oldukça riskli olabilecek bir zirve.