Bağarcık Kamp Alanı/Latmos Zirve

September 2, 2020
August 2020

near Bağarcık, Aydın (Türkiye)

30 Ağustos 2020 Pazar günü Zafer Bayramımızın 98'nci yılında Biz Bize Doğa Sporları Derneği ve Ada Dağcılık Kulübü olarak Beşparmak Dağı zirve faaliyeti düzenledik.
Saat 05:00 de Bağarcık köyü kamp alanindan başlayan yürüyüşümüz de saat 10:00 da zirveye ulaşmıştık. Hava açık zirve serin ve saatin erken olmasından gidiş sırasında su sıkıntısı yada sıcağın etkisi yok denecek kadar azdı. Guzergahta bulunan 2 farkli noktadaki su kaynaklarının 2 sininde kurumuş olması nedeniyle donus güzergahını farkli tuttuk. Zirveden dönüşte yarim saatlik yürüyüş sonrası su kaynağı var. Gayet temiz ve soguk suyu var. Ancak dönüş yolunda yaklaşık 1 saat inişten sonra isaretlemeler ve patikalar kayboluyor, biraz doğaçlama iniş yapmak zorunda kalıyorsunuz... Bunu dikkate alın yada gidiş güzergahindan dönüş yapın. Dönüş yolunda patika bitip doğaçlama yapınca zaman uzadı ve güneşin etkisi enerjimizi düşürdü. Bu tarihlerde her Yürüyüşcü yanına en az 1,5 litre su almalı. Faaliyete mümkün oldugunca erken saatlerde başlanmalı ve mümkün olan en erken saatte sonlandırılmalı. Bu bölgeye ilk defa gelen olur ve yardıma ihtiyaç duyarsa Bağarcık köyünde Yalçın abiyi sorup ondan destek alabilir, kendisi cok yardımsever ve bölgeyi iyi bilen biridir.