Bagà, Via Nicolau, Coll d'Escriga, Roca Tiraval

Photo ofBagà, Via Nicolau, Coll d'Escriga, Roca Tiraval Photo ofBagà, Via Nicolau, Coll d'Escriga, Roca Tiraval Photo ofBagà, Via Nicolau, Coll d'Escriga, Roca Tiraval

November 4, 2023
July 2023

near Bagà, Catalunya (España)

La Roca Tiraval és un mirador privilegiat sobre les valls del Bastareny i de l'Alt Llobregat. Pertany a la serra de Gisclareny i és clarament identificable des de Bagà.

La ruta proposada surt de Bagà i segueix la Via Nicolau, un camí a la vora del riu Bastareny, que segueix l'antic recorregut ferroviari del Nicolau. Per aquest camí arribarem a l'ermita de Sant Joan de l'Avellanet. Seguirem per la carretera de Gisclareny fins a un revolt pronunciat a l'esquerra on deixarem la carretera i seguirem fins al torrent de les Abeurades. Seguirem cap el nord fins a trobar el GR 150 que seguirem fins a l'ermita de Sant Martí del Puig.
Desfarem el camí i seguirem cap el sud, primer suaument i després en forta pujada, fins a arribar al coll d'Escriga, ja a la serra de Gisclareny.
Seguirem cap a ponent per la serra i per sobre de la cinglera. Passarem pel Cau (1539 m), el mirador de la Culledasa i arribarem a la Roca Tiraval, una talaia privilegiada de la serra del Cadi, del Moixeró, el Taga, la serra de Catllaràs,...

Des de la Roca de Tiraval comencem la forta baixada fins al torrent de Turbians que deixem per enfilar un camí que ens mena a la casa del Quer i a l'ermita de Sant Fe de Quer. Des d'aquest punt ens queda poc més d'un quilòmetre per arribar de nou a Bagà.