Baga ( els Hostalets) Sant Jordi, cap de la Boixassa

Photo ofBaga ( els Hostalets) Sant Jordi, cap de la Boixassa Photo ofBaga ( els Hostalets) Sant Jordi, cap de la Boixassa Photo ofBaga ( els Hostalets) Sant Jordi, cap de la Boixassa

March 26, 2023
March 2023

near Bagà, Catalunya (España)

Des del municipi de Bagà prenem camí que mena a la casa de natura del veïnat de l'hostalet just a la Font Nostra!Aquí és el punt d'inici de la nostra ruta circular.
Hi ha habilitats aparcaments just a l'inici del recorregut cap els Empedrats [ recorregut de Cavalls del vent].
Enfilem doncs pel corriolet amb rètol indicador cap els Empedrats, Refugi de St. Jordi.
Enfilem per l'abrupte vall coneguda pel pas dels Empedrats. Pas utilitzat antigament per transportar mercaderies de Bagà a Puigcerdà. Com a punt d'interès hi ha el bullidor de llet i la font d'escriu.
Anem enfilat pel Congost tot travessant, de tant en tant, el rierol fent més emocionant el camí i anem enfilant pels Empedrats!
Arribats al refugi de Sant Jordi i trobem la Font del Faig i des d'allí agafem corriol amb rètol indicador amb el pas de la Boixassa.
Un cop arribats al pas el paisatge canvia completament amb el Pedraforca al fons, imponent, marcant la línea de l'horitzó!
Un cop superat el pas de la Boixassa ens enfilem cap a la nostra dreta direcció al Cap de la Boixassa [1868 mtres] un excel·lent mirador amb vistes de 360 graus! Hi veiem el Pedraforca, Les penyes altes, el Moixeró, la Roca Tallada...
Un cop fet el cim baixem tot desfent el camí de pujada. Deixem el pas de la Boixassa darrere nostre per baixar per un corriolet pedregós per la Solana de la Boixassa que ens menarà, després de baixar bastant per terrenys molt pedregós, cap una mena de pista.
Passem per una casa abandonada!
Continuant per la pista ens acostarem a la Dou del riu Bastareny, afluent del Llobregat. Un bonic indret per refrescar-nos si fa calor.
Continuem per pista fins a completar el recorregut circular arribant al punt d'inici de la ruta, a la Font Nostra!