Photo ofUna gorja espectacular: creuant els Empedrats camí del refugi de Sant Jordi i ascens al cap de la Boixasa Photo ofUna gorja espectacular: creuant els Empedrats camí del refugi de Sant Jordi i ascens al cap de la Boixasa Photo ofUna gorja espectacular: creuant els Empedrats camí del refugi de Sant Jordi i ascens al cap de la Boixasa

July 16, 2023
July 2023

near Bagà, Catalunya (España)

Els Empedrats és una de les gorges més imponents del territori català. A més, com se supera per fons del torrent, les vistes de les parets i engorjats són certament espectaculars.
Des de Bagà, ens dirigim a l'Aula de la Salle, on hi ha pàrking per a cotxes. Tirem enrere uns metres i un rètol ens indica el camí per superar les gorges dels Empedrats pel torrent de la Font del Faig. Transcorreguts uns metres, ens desviem per contemplar el Brollador de la Llet: una surgència on l'aigua brolla d'una esquerda (enguany, any de sequera, la surgència és poc espectacular). Per superar els Empedrats cal anar travessant el torrent per roques molt relliscoses però sense cap dificultat. Feu atenció!.
Superat el pas, sortim a un vessant forestal on el camí ens du directament al Refugi de Sant Jordi, sota el coll del Pendís. En aquest refugi, podeu dinar però cal reservar.
Un cop recuperades les forces, seguim amunt els pocs metres que ens manquen fins el coll del Pendís. Les vistes són espectaculars!
Des d'aquest punt, agafem el camí a l'esquerra en direcció al Cadí i anem flanquejant fins el coll de Vimboca, des d'on un corriol ens fa davallar fins la collada de Galigan, per un terreny senzill. Des d'aquí, cal agafar el camí que flanqueja el cap de la Boixasa per l'esquerra, travessant tarteres i per sota d'uns penya-segats, fins creuar-nos amb el camí que ve del refugi. Seguim pel vessant fins assolir un collet, des d'on tan sols ens cal carenejar fins el cim, de 1826 m d'alçada. El cim té grans vistes del Comabona i de les serralades del Berguedà.
El descens el fem directament pel vessant sud de la Boixasa.
Una grandíssima excursió per un dels racons més clàssics de l'excursionisme català.