Bacówka pod Małą Rawką - Ustrzyki Górne przez Wielką Rawkę

Photo ofBacówka pod Małą Rawką - Ustrzyki Górne przez Wielką Rawkę Photo ofBacówka pod Małą Rawką - Ustrzyki Górne przez Wielką Rawkę Photo ofBacówka pod Małą Rawką - Ustrzyki Górne przez Wielką Rawkę

August 21, 2019
August 2019

near Berehy Górne, Województwo podkarpackie (Rzeczpospolita Polska)

For the English version scroll down.

Wycieczkę zaczynaliśmy w Bacówce pod Małą Rawką. Trasa prowadzi głównie lasem aż do Małej Rawki. Po dotarciu tam możemy cieszyć oczy widokami o ile pogoda pozwala i większość trasy w górę mamy już za sobą. Pozostaje nam pokonać kilka więcej metrów w górę przy dojściu na Wielką Rawkę. Po chwili dochodzimy do skrzyżowania. Możemy zejść do Krzemieńca jeżeli chcemy dojść do punktu gdzie łączą się trzy państwa, jeżeli nie rozpoczynamy zejście w dół w kierunku Ustrzyk. Trasa prowadzi praktycznie cały czas przez las. Gdy dochodzimy do mostu jesteśmy prawie u wylotu ścieżki przy parkingu. Stąd czeka nas jeszcze około 30 minut asfaltu do schroniska PTTK w Ustrzykach

The path starts in Bacówka pod Małą Rawką, it goes mostly in the woods until Mała Rawka summit. Once it is reached you can enjoy the views and know that most of the part up is already done. Some more meters up you reach Wielka Rawka, the highest point on this trail and one of the highest in Bieszczady mountains. A bit further you reach the fork in the road and can take path to Krzemieniec which is the point where three countries meet. If you don't want are are already back you take a blue road to Ustrzyki, it will be mostly in the forest. Once you reach bridge you are nearly done with the forest part. There is a car parking and you continue for the next 30 minutes on the asfalt road till the PTTK hostel called Kremenaros (which is another name for Krzemieniec summit you might have been earlier on).